خبرنگاران معاون استاندار تهران: محیط زیست قفلی بر سر توسعه شهرستان پردیس است

به گزارش کد الکترونیک، تهران- خبرنگاران- معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: نگاه منفی و نفی گرایانه به تولید به بهانه آسیب زدن به محیط زیست در سال جهش تولید و در شرایطی که دشمنان کمر همت را بر تحریم همه جانبه اقتصادی بسته اند، روا نیست و این شیوه عملکرد خود مانعی بر سر راه تولید است.

خبرنگاران معاون استاندار تهران: محیط زیست قفلی بر سر توسعه شهرستان پردیس است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش کد الکترونیک به نقل از گزارش روز پنجشنبه استانداری تهران، حشمت اله عسگری در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و شهرستان پردیس گفت: وقتی 85 درصد پهنه شهرستان منطقه حفاظت شده است چطور میتوان انتظار توسعه در شهرستان داشت؟ محیط زیست باید اصلاح محدوده های مناطق حفاظت شده استان را در دستور کار قرار دهد لذا با این شرایط از سازمان محیط زیست انتظار انعطاف بیشتری می رود.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ظرفیت های خوب شهرستان پردیس و فرایند روبه رشد جمعیت گفت: هشت هزار رو 900 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان وجود دارد که رفع موانع تولید و حل مسائل واحدهای تولیدی این شهرستان در اولویت کار مسولان باید قرار گیرد.

وی افزود: حرکت بر اساس طرح های پیشران و مطالعه شده در سطح شهرستان ها می تواند بسیاری از مسائل و ایرادات وارده به طرح های تولیدی را که به مرور زمان به عنوان مانعی محسوب می شوند مرتفع کند و به همین دلیل ضرورت دارد از ابتدای ایجاد و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی دستگاه های متولی به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

عسگری به پیگیری های انجام شده برای حل و فصل برخی دستورالعمل هایی که مانع تولید است اشاره کرده و گفت: موضوع قانون منع احداث واحد های صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته و از طریق مسولان در سطح دولت در حل پیگیری است.

وی ادامه داد: این موضوع به نفع تولید و رونق اقتصادی با حفظ شرایط زیست محیطی به نتیجه خواهد رسید و همچنین حل مشکل لکه های صنعتی نیز با جدیت دنبال خواهد شد و دستگاه های مرتبط نیز همراهی لازم را بعمل آورند.

وی افزود: همه کارگروه های موجود در خدمت تولید وتولید کنندگان هستند که همه باید در چارچوب قانون امورات را پیش ببریم و دستگاه های نظارتی هم همراهی خواهند کرد.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به کمبود زمین برای احداث واحدهای تولیدی در سطح شهرستان از دستگاه های متولی خواست در خصوص صدور پروانه و مجوز تولید همکاری لازم را بعمل آورند.

لازم به ذکر است در این جلسه موضوع صدور پروانه برای زمین های قولنامه ای دارای سند مالکیت مادر که از دغدغه اصلی تولید کنندگان و مسئولان شهرستان بود مرتفع شد.

در پایان جلسه مسایل و مسائل 15 واحد تولیدی و صنعتی با حضور مسئولان استان و شهرستان و همچنین تولیدکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص رفع مسائل آنها اتخاذ شد.

لازم به ذکر است بعد از جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عسگری معاون اقتصادی استاندار تهران به همراه مسئولان از سه واحد تولیدی (آوا پروتیین پایتخت، شرکت ایمن تک پیشرو، الکل سازی اتحادیه) بازدید و از نزدیک در جریان مسائل آنها قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1588

به "خبرنگاران معاون استاندار تهران: محیط زیست قفلی بر سر توسعه شهرستان پردیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار تهران: محیط زیست قفلی بر سر توسعه شهرستان پردیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید