خبرنگاران مدیران با مرخصی زنان شاغل در دستگاه های اجرایی اصفهان موافقت نمایند

به گزارش کد الکترونیک، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و اماکن آموزشی مانند مهدکودک ها و ضرورت توجه والدین به فرزندان، مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی زنان شاغل و دارای فرزند کمتر از هفت سال سن موافقت نمایند.

خبرنگاران مدیران با مرخصی زنان شاغل در دستگاه های اجرایی اصفهان موافقت نمایند

شادی فضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کد الکترونیک گفت: بر اساس بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی، ارائه خدمات الکترونیکی توسط کارکنان دستگاه ها به شکل دورکاری نیز بلامانع است.

وی با بیان اینکه ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضروری راه چاره موثری در شکست ویروس کرونا است، تاکید نمود: زنان باید خرید کالاهای غیرضرور مانند لباس نو ویژه عید نوروز را فراموش نمایند و در خانه بمانند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان توضیح داد: لازم است خانواده ها به منظور حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی کرونا، عید سال جاری در خانه بمانند و از رفتن به مسافرت پرهیز نمایند.

به گفته وی، مردم با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی مانند شست وشوی دست ها و رعایت حداقل فاصله یک متر از دیگران، می توانند به سربازان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا یعنی پزشکان و پرستاران یاری نمایند.

فضلی اعلام نمود: لازم است مادران، نکات بهداشتی در زمینه رعایت بهداشت فردی را به بچه ها خود آموزش دهند و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل خرید و پخت غذاهای مناسب را که بطور مرتب توسط رسانه ها یادآوری می گردد، به روش صحیح انجام دهند.

وی با اشاره به نقش اصلی زنان در مدیریت بحران در خانواده ها توضیح داد: امروز بیماری و بحران ویروس کرونا مردم را درگیر خود نموده و موجب اضطراب و دل نگرانی و گاهی حتی خودبیمارپنداری مردم شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه وقتی اخبار بدی در جریان است باید سن و شرایط سلامت اطرافیان را هم در نظر بگیریم، اضافه نمود: انتشار اخبار و صحبت در باره آن در منزل و در حضور بچه ها اولین نکته ایست که بزرگترها باید رعایت نمایند و مادران باید به آن حساسیت نشان دهند.

وی اضافه نمود: در صورت لزوم باید اخبار و اطلاعات متناسب با سن بچه ها را به آنها ارائه بدهیم و در باره ویروس کرونا نیز باید با روشی مناسب اطلاعات لازم را فقط با هدف رعایت بهداشت به آنها بدهیم.

فضلی ادامه داد: مادران در خانه، می توانند با ایجاد سرگرمی های مختلف از جمله بازی، مطالعه، کاردستی، ورزش و ... اوقات خوشی را برای بچه ها ایجاد نمایند و مانع از ملال انگیز بودن تعطیلات و قرنطینه خانگی برای آنها شوند.

وی گفت: همه ما می توانیم با رعایت اصول بهداشتی، استرس ناشی از این بیماری را برای خود و خانواده کاهش دهیم و بخوبی این بحران را پشت سر بگذاریم، بشرط اینکه این تعطیلی ها فرصتی برای خرید و گشت و گذار در شهر و رفتن به خانه اقوام نباشد و موجب انتقال و جابه جایی ویروس نشویم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سالمندان جزو گروه حساس جامعه محسوب می شوند، گفت: برای مراقبت از سالمندان در منزل که اغلب مسوولیت آنهاا نیز با زنان است رعایت نکاتی لازم است.

وی یادآور شد: مسوولیت های زنان و مادران در مدیریت خانه و خانواده با هدف پیشگیری از شیوع ویروس از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما این مساله بدین معنی نیست که تمام این مسوولیت ها بر عهده زنان است و تمام اعضای خانواده باید در این کار مشارکت داشته باشند و حتی حمایت و آرامش بیشتری را برای زنان و مادران فراهم سازند چراکه مادران به طور طبیعی خود بیشتر در معرض استرس و نگرانی برای فرزندان و خانواده خود هستند و لازم است تا آرامش کافی را از اطرافیان خود دریافت نمایند.

فضلی گفت: خانواده ها می توانند با مطالعه کتاب، خود را در خانه سرگرم نمایند و فرهنگ کتاب خوانی را در خانواده ها ترویج دهند و به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از دید و بازدید در عید نوروز خودداری نمایند.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تا به امروز 183 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده که تا به امروز 11 نفر از بین آنها فوت نموده اند.

تا شانزدهم اسفند از 732 نمونه مشکوک گرفته شده، جواب آزمایش 183 مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب 549 مورد منفی بوده است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، در زمان حاضر زنان 49 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 979

به "خبرنگاران مدیران با مرخصی زنان شاغل در دستگاه های اجرایی اصفهان موافقت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیران با مرخصی زنان شاغل در دستگاه های اجرایی اصفهان موافقت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید