فراوری موتور جنگنده جت با چاپگر سه بعدی

به گزارش کد الکترونیک، ارتش انگلیس از فراوری بخش هایی از موتورهای دوقلوی جت های جنگنده نسل ششم تمپست خود با استفاده از چاپگرهای سه بعدی خبر داده است.

فراوری موتور جنگنده جت با چاپگر سه بعدی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

شرکت بی ای ای سیستمز که در این زمینه با ارتش انگلیس همکاری می نماید، امیدوار است از این طریق بتواند فرایند فراوری جت های جنگنده مذکور را تسریع و عملیاتی شدن آنها را تا سال 2035 ممکن کند.

برای افزایش دقت موتورهای فراوریشده بدین شیوه از ترکیبی از روش شبیه سازی رایانه ای دیجیتال و مدل سازی سه بعدی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی استفاده خواهد شد.

تمپست به عنوان اولین جنگنده نسل ششم ارتش انگلیس در کنار جنگنده هایی همچون اف 35 لایتننیگ دو و تایفون به کار گرفته می گردد. با توجه به بازنشستگی این جنگنده ها از سال 2040 به بعد، تمپست نسل ششم به عنوان جایگزینی برای جنگنده های یادشده در نظر گرفته می گردد.

توانایی بالا برای پنهان کاری، امکان حمل موشک های مافوق صوت و امکان کنترل پهپادها برای انجام عملیات جنگی از جمله مزایای این جنگنده است. در این جنگنده از یک سیستم فراوری نیرو و پیشرانه خاص که توسط شرکت رولزرویس فراوری شده، نیز استفاده شده که هم موجب فراوری مقدار زیادی برق می گردد و هم استفاده این جنگنده از تسلیحات لیزری را آسان می نماید.

جنگنده یادشده مجهز به یک سیستم هوش مصنوعی قابل پیکربندی و نیز یک سیستم ارتباطی سایبری است که مدیریت تماس های آن با مرکز کنترل و فرمان را تسهیل می نماید و آزادی عمل بیشتری به خلبان می دهد. در فراوری این هواپیمای جنگنده کشورهای ایتالیا و سوئد نیز مشارکت دارند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1311

به "فراوری موتور جنگنده جت با چاپگر سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری موتور جنگنده جت با چاپگر سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید