توافق تازه آمریکا و روسیه درباره حملات سایبری

به گزارش کد الکترونیک، روسیه، آمریکا و چند کشور دیگر، توافق در زمینه عدم انجام حملات سایبری علیه یکدیگر در زمان صلح را تجدید کردند.

توافق تازه آمریکا و روسیه درباره حملات سایبری

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، آمریکا، روسیه و بیست و سه کشور دیگر، توافق درباره حملات سایبری را تجدید کردند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در این توافق تأکید شده که طرف های امضانماینده آن، نباید در شرایط صلح، زیرساخت های حیاتی یکدیگر را مورد حمله سایبری قرار دهند.

بعلاوه طرف های این توافق باید از پناه دادن به مجرمان سایبری و هکرها در شرایط صلح خودداری نمایند.

این توافق در حالی انجام شده است که آمریکا ظرف چند ماه اخیر تحت حملات سنگین سایبری نهاده شده و انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته است.

اوایل خرداد سال جاری، شرکت مایکروسافت اظهار داشت، گروهی که حمله سایبری گسترده به آمریکا را بر عهده داشت، همچنان در حال نفوذ به سیستم های سازمان ها و نهادهای مختلف این کشور است.

چند روز پس از آن، رسانه های آمریکا گزارش دادند عظیمترین شرکت ارائه دهنده خدمات مسافرت دریایی در استان ماساچوست مورد حمله باج افزاری نهاده شده است.

علاوه بر این، حمله سایبری گسترده به زیرساخت های یک شرکت فراوری و توزیع گوشت قرمز (شرکت جی بی اِس) موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شد.

پیش از این هم، شرکت خط لوله کلونیال پایپ لاین آمریکا مورد حمله سایبری نهاده شد و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد.

چند ماه پیش از این حمله ها هم تعداد قابل توجهی از وزارت خانه ها، سازمان ها و شرکت های عظیم آمریکا تحت حمله سایبری بی سابقه ای نهاده شده و حجم بالایی از اطلاعات آن ها سرقت رفت.

بعلاوه هکرهای گروه موسوم به بابوک که چندی پیش پایگاه های اطلاعاتی پلیس واشنگتن را هک نموده بودند، بخشی از اسناد به دست آورده را منتشر کردند.

در پی این حملات سایبری، وزارت دادگستری آمریکا اولویت برای مقابله با حملات سایبری را ارتقا داده و آن را به سطحی هم تراز با مقابله با گروه های اصطلاحاً تروریستی -طبق تعریف واشنگتن- رسانده است.

به نوشته واشنگتن پست، توافق بر سر عدم انجام حملات سایبری میان روسیه و آمریکا در حالی انجام شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ملاقات کند و گفت وگو درباره این حملات سایبری یکی از محورهای این ملاقات خواهد بود.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه اخیراً در پاسخ به ادعاهای ضدروسی آمریکا گفت: ایالات متحده به طور بی اساس مدعی است که روسیه علیه منابع این کشور حملات سایبری انجام می دهد و خواهان همکاری در فضای سایبری نیست.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1876

به "توافق تازه آمریکا و روسیه درباره حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق تازه آمریکا و روسیه درباره حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید