تهدید تغییر کاربری زودتر از بحران آب به سراغ ما می آید

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/گیلان وزیر کشور، با بیان اینکه تهدید تغییر کاربری زودتر از تهدید بحران آب و کم آبی به سراغ ما خواهد آمد، گفت: نباید زمین های حاصلخیز جای خود را به سیمان و سنک و گچ دهد و حتما باید با قدرت جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را بگیریم.

تهدید تغییر کاربری زودتر از بحران آب به سراغ ما می آید

احمد وحیدی در جلسه شورای اداری شهرستان رشت، گیلان را جزو حاصلخیزترین و کشاورزی ترین استان های کشور دانست و اظهار کرد: حتما باید چنین استانی از ابتکارات و خلاقیت های بیشتری در حوزه مدیریت آب و کشاورزی برخوردار باشد.

وی از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان خواست راستا مدیریت آب و آبیاری را تعریف نمایند و اضافه نمود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی نیز راه حل خوبی برای مدیریت منابع آب است و باید یک برنامه ویژه و قوی داشته باشیم.

وزیر کشور، با بیان اینکه تهدید تغییر کاربری زودتر از تهدید بحران آب و کم آبی به سراغ ما خواهد آمد، گفت: نباید زمین های حاصلخیز جای خود را به سیمان و سنک و گچ دهد و حتما باید با قدرت جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را بگیریم.

وحیدی، با اشاره به وجود ویلاها و منازل خالی بسیار زیاد در استان های شمالی، عنوان نمود: به بهانه یک هفته سرگرمی غیر بومی ها نباید اراضی ارزشمند کشاورزی از بین برود و دیگر خاک حاصلخیز نداشته باشیم.

وی در ادامه به مسئله مدیریت فاضلاب شهرستان فومن تاکید نمود و گفت: شهرستان رشت جمعیت زیادی دارد و لذا حتما باید برای شبکه فاضلاب و مدیریت پساب برنامه ریزی گردد، زیرا در بسیاری از استان ها دنبال پساب هستند و با قیمت خوب می خرند، اما در گیلان توجهی به پساب نمی گردد و می گویند تا آب فراوان داریم به پساب نیازی نیست.

وزیر کشور، آب شرب را از دیگر مسائل رشت دانست و اعلام کرد: رودخانه های رشت باید از فاضلاب جدا گردد و مصارف پساب در صنعت دیده گردد.

وحیدی، بعلاوه بر راه اندازی کارخانجات تولیدی گیلان تاکید نمود که زمینه اشتغالزایی را فراهم می نماید و گفت: مشکل بزرگ گیلان و رشت پسماند سراوان است و باید با یک حرکت جهادی این مسئله را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2120

به "تهدید تغییر کاربری زودتر از بحران آب به سراغ ما می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید تغییر کاربری زودتر از بحران آب به سراغ ما می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید