تعداد واحدهای مسکن ملی در پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه تعیین شد

به گزارش کد الکترونیک، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ساخت 8 هزار و 400 واحد مسکن ملی در 4 شهر جدید استان های تهران و البرز اطلاع داد.

تعداد واحدهای مسکن ملی در پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه تعیین شد

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش کد الکترونیک، مهر به نقل از بانک عامل بخش مسکن نوشت: حبیب اله طاهرخانی با اشاره به برنامه کلی ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، در قالب طرح اقدام ملی مسکن تا خاتمه دولت دوازدهم بیان کرد: مجموعاً قرار است عملیات ساخت مسکن ملی و 200 هزار واحد برنامه ریزی شده در 21 شهر جدید کشور، اجرایی و عملیاتی گردد.

وی با بیان اینکه عمده این شهرهای جدید در حاشیه کلانشهرها قرار دارند و از گذشته دارای سابقه سکونتی و ساخت و ساز از جمله ساخت و سازهای مسکن مهر و حتی پیش از آن بوده اند اضافه کرد: بر این اساس، طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید اندیشه، پرند، پردیس، هشتگرد، فولادشهر، بهارستان، مجلسی، گل بهار، بینالود، صدرا، سهند، عالیشهر، سیراف، مهاجران، امیرکبیر، علوی، شیرین شهر، رامین، رامشار، تیس و ایوانکی، اجرا خواهد شد و تا خاتمه دولت دوازدهم قرار است مجموعاً 200 هزار واحد مسکونی به مجموع واحدهای مسکونی احداث شده از گذشته تا به امروز در این شهرهای جدید اضافه کرده گردد.

این مقام مسئول با اشاره به سهم نزدیک به 3800 واحدی شهرهای جدید تهران شامل پرند و پردیس از طرح اقدام ملی مسکن گفت: در شهرهای جدید اطراف تهران یعنی پرند و پردیس نیز تا سال 1400 حدود 3800 واحد مسکونی احداث خواهد شد. بر این اساس قرار است بیش از 2500 واحد مسکونی در شهر جدید پرند و حدود 1300 واحد مسکونی در شهر جدید پردیس احداث گردد.

طاهرخانی همچنین بیان کرد: در شهر جدید اندیشه در استان البرز نیز برنامه ریزی هایی برای ساخت بیش از 2500 واحد مسکن ملی و همچنین در هشتگرد ساخت 2100 واحد به عمل آمده و پیش بینی شده است.

وی همچنین در مورد ظرفیت ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید استان اصفهان گفت: در شهرهای جدید این استان شامل فولادشهر، بهارستان و مجلسی نیز مجموعاً ساخت حدود 6 هزار و 400 واحد مسکن ملی پیش بینی شده است که 1800 واحد مسکن ملی در فولادشهر، 2100 واحد در بهارستان و 2500 واحد مربوط به شهر جدید مجلسی است.

همچنین سهمیه شهرهای جدید استان خراسان از طرح اقدام ملی مسکن نیز فعلاً حدود 6 هزار واحد مسکونی است؛ ضمن اینکه در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت 1500 واحد مسکونی در گلبهار و 4500 واحد مسکونی در بینالود برنامه ریزی شده است.

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، همچنین در شهر جدید صدرا در شیراز، 21 هزار واحد مسکونی، در شهر جدید سهند در استان آذربایجان شرقی 16 هزار و 200 واحد در عالیشهر 2250 واحد، در سیراف 4800 واحد، در مهاجران 6300 واحد و در شهر جدید امیرکبیر نیز 6100 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن برنامه ریزی شده و در دستور کار برای احداث واقع شده است.

وی همچنین در مورد جزئیات اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سایر شهرهای جدید کشور گفت: برنامه ریزی برای ساخت مسکن ملی در شهر جدید علوی معادل 300 واحد مسکونی، در شیرین شهر معادل 1200 واحد مسکونی، در رامین برابر با 1100 واحد مسکونی، در رامشار معادل 200 واحد و در شهرهای تیس و ایوانکی به ترتیب 2500 و 15 هزار و 500 واحد مسکونی به عمل آمده است.

طاهرخانی همچنین بیان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در راستای اجرای این مأموریت تعهد دارد به منظور ساخت این واحدهای مسکونی از متقاضیان ثبت نام به عمل آورد؛ همچنین واگذاری زمین با تعهد ساخت و مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی و محله سازی به میزان 50 هزار واحد مسکونی از مجموع 200 هزار واحد و مشارکت و پیمانکاری آماده سازی که به واگذاری زمین با تعهد ساخت یا مشارکت در محله سازی یا ساخت منجر می گردد نیز از مهم ترین شقوق اجرای این طرح ملی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1070

به "تعداد واحدهای مسکن ملی در پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد واحدهای مسکن ملی در پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید