تشخیص زود هنگام و غربالگری دو رکن اصلی در سرطان سینه

به گزارش کد الکترونیک، یک متخصص سرطان سینه گفت: تشخیص زود هنگام و غربالگری دو رکن اصلی در پیشگیری و درمان به موقع سرطان سینه هستند.

تشخیص زود هنگام و غربالگری دو رکن اصلی در سرطان سینه

فریده فضعلی متخصص سرطان سینه در گفت وگو با خبرنگار گفت: آگاهی بخشی و آموزش برای بانوان در راستای مبارزه با سرطان و ترویج خود مراقبتی است.

فضعلی اضافه نمود: تشخیص زود هنگام و غربالگری دو رکن اصلی در پیشگیری و درمان به موقع سرطان سینه هستند، به طورکلی سرطان سینه شایعترین سرطان در دنیا و رتبه اول را در میان بانوان ایرانی دارد. زنان مبتلا در ایران به نسبت کشور های اروپایی و آمریکایی یک دهه جوانتر هستند، لذا این در حالی است که پیشگیری می تواند از موثرترین و مقرون به صرفه ترین شیوه مبارزه با سرطان باشد.

شایع ترین سرطان ها در مردان و زنان ایرانیفضعلی اعلام کرد: هفته دنیای سرطان فرصت بسیار خوبی است که اطلاع رسانی درباره پیشگیری و تشخیص از ابتلا به انواع بیماری های زنان و همچنین غربالگری های دروه ای که می تواند زندگی بانوان را نجات دهد، بیشتر گردد.

او ادامه داد: به بانوان بالای 30 سال توصیه می گردد غربالگری را به طور منظم و سالانه انجام دهند تا شاهد کاهش ابتلای بانوان به این بیماری خطرناک باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 883

به "تشخیص زود هنگام و غربالگری دو رکن اصلی در سرطان سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص زود هنگام و غربالگری دو رکن اصلی در سرطان سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید