بهره برداری از 5811 پروژه روستایی در دهه فجر 99

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/مرکزی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در دهه فجر امسال 5811 پروژه در روستاهای کشور با اعتباری بالغ بر 1167 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از 5811 پروژه روستایی در دهه فجر 99

علی قربانی امروز پنجشنبه 16 بهمن در حاشیه بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی در ساوه و زرندیه در جمع کد الکترونیک اظهار کرد: پروژه ها در زمینه های بهسازی معابر، بوستان های روستایی، چمن مصنوعی، آتش نشانی و ... احداث شده اند.

وی در مورد برنامه های سازمان دهیاری های کشور برای بهبود ساختار تشکیلاتی دهیاری ها اظهار کرد: حود دو ماه قبل ساختار تشکیلاتی دهیاری ها به تمام استانداری های کشور ابلاغ شده و دهیاری ها پس از 22 سال، برای اولین بار دارای ضوابط تشکیلاتی و ساختار سازمانی شدند.

وی شرح داد: بر اساس این ساختار، برای دهیاری های درجه یک و دو، 6 پست، سه و چهار، 9 پست و پنج و شش، 11 پست تعریف شد و هفته آینده دستورالعمل بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری ها به استانداری های سراسر کشور ابلاغ می شود و متعاقب آن شرایط احراز این پست ها و نحوه بکارگیری و رشته های تحصیلی افراد برای تصدی این سمت طی هفته آینده اعلام می شود.

قربانی با بیان اینکه طبق ماده 76 قانون شوراها، دهیار توسط شورا به مدت 4 سال انتخاب می شود و انتخاب مجدد وی بلامانع است، اضافه کرد: دهیار مدیر است و مدیر را راسا نمی شود استخدام کرد، در واقع دهیاری یک سمت است نه پست.

وی اضافه کرد: برای اینکه در بحث امنیت شغلی دهیارها گام برداریم، هم از طریق اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری ها در دولت حرکت هایی را شروع کردیم و هم با اضافه کردن بندی به لایحه اصلاح و الحاق موادی به قانون دهیاری های کشور که هفته گذشته در هیات دولت تصویب شد، زمینه ای فراهم شود که اگر کسی دهیار بود و به هر دلیلی از این سمت کنار رفت بدون آزمون در پست هایی که تعریف کرده ایم بکار گرفته شد.

قربانی اظهار کرد: در فرایند عزل دهیاران نیز تلاش می شود با ابلاغ دستورالعمل هایی که داریم از کنار گذاشته شدن این افراد براساس دلایل شخصی و سلیقه ای جلوگیری و امور طبق روال و ضوابط قانونی پیگیری شود.

قربانی گفت: این امور را از طریق مجلس و دولت پیگیری می کنیم و به محض اینکه به نتیجه برسد می توانیم گام های محکمی در راستای تامین امنیت شغلی دهیاران برداریم، هرچند در گذشته هم گام هایی در این زمینه برداشته ایم از جمله اینکه با اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری ها، سوابق دهیار، سوابق دولتی محسوب می شود و دهیارهایی که چند سال سابقه دهیاری داشته اند اگر در دستگاهی استخدام شوند به میزان سال های دهیار بودنشان دارای سابقه شغلی خواهند بود.

وی با بیان اینکه مشکل بیمه دهیاران نیز رفع شده اظهار کرد: درخصوص فرایند اصلاح آئین نامه اجرایی نحوه انتخاب دهیار هم اصلاحاتی انجام شد و سعی شد مثلا در دهیاری های کوچک چند دهیاری به یک دهیار سپرده شود تا بتوانیم به آنها حقوق تمام وقت پرداخت کنیم.

قربانی اظهار کرد: دهیاری ها نهادهایی نوپا بوده و دولت های محلی محسوب می شوند و شوراها مجلس های محلی هستند و هر دو نقش مهمی در توسعه دارند. در اصول 6 و 7 و 100 و 107 قانون اساسی اتکای کشور به آرای عمومی و مردم است و برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، به غیر از امور سیاسی، امنیتی و دفاعی، مابقی امور باید به مردم سپرده شود.

وی گفت: تلاش می کنیم در بحث عزل دهیارها از اعمال سلیقه شخصی جلوگیری شود و در مورد شوراها هم با ایجاد ردیف هایی در قانون بودجه، شورا به عنوان یک نهاد برنامه ریز و یک نهاد قانونگذار و سیاستگذار نقش بی بدیلی در توسعه محلی داشته باشد و استقلال نهاد شورا خدشه دار نشود، تا جایی که حق الجلساتی که به اعضای شورا پرداخت می شود نیز تلاش می کنیم در بودجه به صورت سالیانه دیده شود و آنها وابستگی به نهاد دهیاری نداشته باشند.

قربانی همچنین اظهار کرد: طبق ماده 23 قانون جرایم راهنمایی و رانندگی 60 درصد اعتباراتی که در داخل شهرها و روستاها اخذ می شود به دهیاری ها و شهرداری ها داده می شود، بر این اساس پیرو بخشنامه ای که به استانداری ها اعلام شده، آنها از همین محل می توانند دوربین های مداربسته بخرند و برای جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت، در روستاها نصب شود.

به گزارش کد الکترونیک، در جریان سفر معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به ساوه و زرندیه، 8 طرح صنعتی و خدماتی به بهره برداری رسید.

در این سفر فاز اول شرکت باوندپایاتاب واقع در منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه تولید کننده لامپ LED با سرمایه گذاری اولیه 20 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 60 نفر افتتاح شد.

بهسازی معابر سنگ فرش روستای سیلیجرد به طول سه هزار متر مربع با صرف هزینه 320 میلیون تومان، زمین چمن مصنوعی روستای جلال آباد با صرف هزینه ای بالغ بر 385 میلیون تومان و کفپوش پیاده رو با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیارد تومان در سطح 6500 متر مربع و طرح بهسازی پیاده رو روستای یل آباد به طول 4 هزار متر مربع با صرف هزینه ای بالغ بر 450 میلیون تومان از دیگر طرح هایی بود که با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افتتاح شد.

افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای صدرآباد واقع در شهرستان زرندیه به مساحت 800 متر مربع و با صرف هزینه 380 میلیون تومانی، افتتاح زیرسازی و آسفالت معابر روستای صدرآباد به طول 5 هزار مترمربع با صرف هزینه ای بالغ بر730 میلیون تومان، همچنین افتتاح زیرسازی و آسفالت معابر روستای حسین آباد به طول چهار هزار متر مربع با صرف 450 میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری ها و نیز افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای ورده به مساحت 800 متر مربع و با صرف هزینه ای بالغ بر 380 میلیون تومان با مشارکت خیرین دهیاری و شورای اسلامی روستای ورده از طرح های افتتاحی امروز در شهرستان زرندیه با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1657

به "بهره برداری از 5811 پروژه روستایی در دهه فجر 99" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهره برداری از 5811 پروژه روستایی در دهه فجر 99" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 5811 پروژه روستایی در دهه فجر 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید