ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند

به گزارش کد الکترونیک، مهرماه امسال وزیران گردشگری ایران و ونزوئلا درباره گسترش همکاری ها و امضای تفاهم نامه گردشگری بین دو کشور به صورت مجازی، مذاکراتی کردند. حالا وزیر جدید گردشگری ونزوئلا در رأس هیاتی به ایران آمده است و تفاهم نامه گردشگری دو کشور نیز امضا شد. علی اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: امید داریم به زودی بتوانیم اولین تورهای گردشگری بین دو کشور را راه اندازی کنیم. همیشه اولین ها سخت است، اما باید تلاش کنیم تا این تورها که برای اولین بار برگزار خواهد شد، اولین های موفقی باشد و شاهد افزایش تورهای گردشگری و ارتقای سطح گردشگری ایران ونزوئلا باشیم.

ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند

او گفت: در راستای برنامه های راهبردی که دو کشور ایران ونزوئلا دارند تلاش خواهیم کرد تا دنیاگردی بین ایران و ونزوئلا نیز تقویت شود.

مونسان افزود: خوشبختانه شاهد روابط بسیار خوبی بین این دو کشور هستیم، در صحبت با وزیر سابق دنیاگردی ونزوئلا قرار شد توسعه دنیاگردی دو کشور در دستور کار قرار گیرد و این مهم اتفاق افتاده است.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی ادامه داد: به اعتقاد من تقویت روابط دنیاگردی بین کشورها باعث نزدیک تر شدن روابط ملت ها می شود و این موضوع در حوزه دنیاگردی که مردم نقش مهمی دارند، اهمیت فراوانی دارد.

مونسان اظهار کرد: دو کشور در حوزه دنیاگردی دارای ظرفیت های بسیار زیادی هستند. ایران کشوری تاریخی و تمدنی است که ظرفیت های دنیاگردی تاریخی، طبیعی و فرهنگی متعددی دارد و می تواند مقصد خوبی برای دنیاگردی ونزوئلا باشد. از آن طرف نیز ونزوئلا دارای ظرفیت های دنیاگردی طبیعی است که مورد اقبال دنیاگردان است و می تواند برای دنیاگردان ایرانی نیز جذاب باشد.

او افزود: در کنار جاذبه های دنیاگردی در دو کشور که یک ظرفیت بسیار خوب به حساب می آید، شاهد برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و ونزوئلا هستیم و باید بتوانیم دنیاگردی بین این دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی بیان کرد: خوشبختانه نشست های خوبی بین بخش خصوصی دو کشور برگزار شده است و با رفع موانع و نواقص احتمالی باید بتوانیم توسعه دنیاگردی بین ایران و ونزوئلا را تقویت کنیم.

مونسان به وزیر دنیاگردی ونزوئلا گفت: حدودا 10 میلیون دنیاگرد خروجی داریم که برخی از آن ها راه های دوری را انتخاب کرده اند که این بخش از دنیاگردان می توانند جهت ونزوئلا را انتخاب کنند و به دلیل جذابیت های دنیاگردی حاضرند مدت طولانی سفر را تحمل کنند.

او بیان کرد: یقین دارم اگر دنیاگردی بین دو کشور راه بیفتد به طور حتم تجارت نیز بین ایران و ونزوئلا تقویت خواهد شد.

علی پادرون ـ وزیر دنیاگردی ونزوئلا ـ نیز با اشاره به ظرفیت های دنیاگردی ونزوئلا، گفت: این کشور دومین و هشتمین پارک ملی بزرگ دنیا را دارد. از نظر جاذبه های طبیعی جزو 10 کشور اول دنیا است. آبشار آنجل به عنوان مرتفع ترین آبشار دنیا یکی از مهم ترین ظرفیت های دنیاگردی این کشور است.

او اضافه کرد: آب های کریستالی، ساحل های شنی، دشت های گسترده، جنگل های آمازونی و ظرفیت های بسیار بی نظیر دیگری در حوزه طبیعت گردی در ونزوئلا وجود دارد و در حوزه زمین شناسی نیز این کشور دارای ظرفیت های بسیار بالایی است.

وزیر دنیاگردی ونزوئلا افزود: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیبایی های طبیعی ونزوئلا را به دنیاگردان معرفی کنیم، همین آبشار آنجل شاید مهم ترین باشد که بسیار زیباست و در حقیقت رودخانه ای است که از بالا به سمت زمین خروشان است و صدای زیبایی در میان جنگل وجود دارد که برای دنیاگردان دلنشین است.

پادرون گفت: اکنون با شیوع ویروس کرونا شاهد آسیب هایی در صنعت دنیاگردی هستیم. با این وجود در سال 2021 دنیاگردی با وحدت بیشتری کار خود را آغاز خواهد کرد تا دوباره اطمینان و اعتماد به این صنعت بازشود و سفرهای بین المللی از سر گرفته شود.

وزیر دنیاگردی ونزوئلا درحالی که کشورش در تحریم است، تحریم های علیه ایران را ظالمانه دانست و اظهار کرد: ونزوئلا مانند ایران تحریم ها را تجربه کرده و تاثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است. در این میان ملت ایران برادرانه به ما کمک کرده است. با این حال در میان همه این تحریم ها شاهد تقویت همکاری های دو کشور در حوزه دنیاگردی هستیم. این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار است و مبارزه ضداستکباری بین دو کشور از اشتراکات بین ایران و ونزوئلا به شمار می آید.

پادرون ونزوئلا و ایران را دو ملت برادر و صلح طلب دانست و گفت: از مهمان نوازی مردم ایران تشکر می کنم. ما نیز دوستی خود را متقابلا اعلام می کنیم. در حوزه دنیاگردی برنامه های گسترده ای را در دستور کار داریم. من با دست پر از این سفر برمی گردم و گزارش خوبی از همکاری های دنیاگردی بین دو کشور به رئیس جمهور ونزوئلا ارائه خواهم داد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1702

به "ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید