بنچمارک نو تراشه A16 اپل از بهبود 28 درصدی گرافیک خبر می دهد

به گزارش کد الکترونیک، مدتی قبل اولین بنچمارک تراشه A16 اپل منتشر شد که از ارائه عملکرد تقریبا مشابه با نسل قبلی خبر می داد. حالا به تازگی نتایج بنچمارک این تراشه در پایگاه AnTuTu قرار گرفته که تصویر بهتری از شرایط این تراشه ترسیم می نماید. برای این بنچمارک از گوشی های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس استفاده شده است.

بنچمارک نو تراشه A16 اپل از بهبود 28 درصدی گرافیک خبر می دهد

در این بنچمارک، آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به ترتیب امتیاز 978147 و 972636 را ثبت نموده اند. این یعنی به طور کلی تراشه موردنظر نسبت به نسل قبلی با بهبود 19 درصدی روبرو شده است. بعلاوه با توجه به اینکه مدل های استاندارد آیفون 14 از تراشه مدل های پرو آیفون 13 استفاده می نمایند، این مقایسه را می توانیم برای تفاوت عملکرد مدل های سری آیفون 14 هم استفاده کنیم. البته باید خاطرنشان کنیم مدل های استاندارد آیفون 14 برخلاف نسل قبلی دارای رم 6 گیگابایتی هستند.

طبق این بنچمارک، پردازنده درون تراشه A16 اپل با بهبود 17 درصدی روبرو شده و پردازنده گرافیکی هم 28 درصد سرعت بیشتری ارائه می نماید. با توجه به افزایش قابل توجه سرعت پردازنده گرافیکی، معین نیست که چرا اپل در رویداد معرفی سری آیفون 14 به این موضوع اشاره ای نکرد. به طور کلی این یکی از برترین ارتقاهای تراشه های آیفون نسبت به نسل قبلی محسوب می گردد.

به عنوان مثال سال گذشته تراشه موجود در مدل های پرو آیفون 13 نسبت به نسل قبلی یعنی سری آیفون 12 با 17 و 19 درصد سرعت بیشتر برای پردازنده و پردازنده گرافیکی روبرو شدند. بر اساس نتایج ارائه شده، این بنچمارک های نو روی مدل 1 ترابایتی صورت گرفته و به همین دلیل احتمالا نتایج به دست آمده اندکی بهتر از نتایج مربوط به مدل های دارای حافظه داخلی کمتر خواهد بود. با توجه به اینکه آیفون های نو فقط چند روز دیگر راهی بازار می شوند، تا آن موقع گزارش های بیشتری در خصوص عملکرد این تراشه منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2282

به "بنچمارک نو تراشه A16 اپل از بهبود 28 درصدی گرافیک خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنچمارک نو تراشه A16 اپل از بهبود 28 درصدی گرافیک خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید