برف و باران در راه است

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/البرز مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه یک موج سرد بارشی از ظهر روز آدینه وارد استان البرز خواهد شد.

برف و باران در راه است

آرش بهاروند احمدی در گفت و گو با کد الکترونیک، گفت: تحلیل آخرین الگوهای هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی و سرد به منطقه البرز مرکزی حکایت دارد که به موجب آن از ظهر آدینه 10 بهمن ماه تا عصر شنبه 11 بهمن ماه شاهد رگبار باران و برف، وزش باد شدید و لحظه ای در ارتفاعات و جاده های شمالی استان و کولاک شدید برف به ویژه در منطقه طالقان، دیزین، آسارا و کندوان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی این مدت شاهد یخبندان در استان هستیم، گفت: این شرایط در سراسر استان به ویژه جاده های کوهستانی و ارتفاعات پیش بینی می گردد اما بیشینه بارش ها در ارتفاعات استان رخ می دهد.

مدیرکل هواشناسی البرز اعلام نمود: در طول این مدت آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای به دلیل بارش برف و باران، لغزندگی جاده ها و خطر سقوط بهمن در جاده های کوهستانی و ارتفاعات پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط به کوهنوردان توصیه می گردد از هرگونه صعود به ارتفاعات و قله های البرز مرکزی اجتناب نمایند. شهروندان نیز از توقف در دامنه کوه ها و نزدیک شدن به رودخانه های استان به دلیل خطر سقوط بهمن و همچنین بارش برف و باران خودداری نمایند.

بهاروند احمدی در خاتمه تأکید کرد: در صورتی که شهروندان ناچار به سفر ضروری در جاده های کوهستانی هستند حتماً خودروی خود را با زنجیرچرخ مجهز نموده و وسایل گرمایشی و ارتباطی مناسب به همراه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1601

به "برف و باران در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید