4 مورد از برترین شکارگاه ها در آفریقا

به گزارش کد الکترونیک، آفریقا یکی از برترین مکان های جهان برای مشاهده حیات وحش است.

جایی که مشاهده چرخه زندگی حیات وحش در این سینمای طبیعی، سخت گیرترین مسافر ها را هم راضی می نماید. می توانید گله های پرتعداد حیوانات را در زمان مهاجرت بزرگ، در دشت های ماسایی مارا و چریدن فیل ها در سایه کوه کلیمانجارو را ببینید و روبرو شدن با گوریل پشت نقره ای را در پارک ملی آتشفشان (Volcanoes National Park) تجربه کنید. در بسیاری از شکارگاه های آفریقا پنج حیوان بزرگ (Big Five) یعنی: شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن همراه با بسیاری از گونه های دیگر وجود دارد. با امکانات مختلفی که وجود دارد، از جمله بالون، گشت با ماشین های روباز و گشت پیاده، می توانید از مشاهده حیات وحش خاص این منطقه لذت ببرید. گشت در شکارگاههای برتر آفریقا، از کنیا و تانزانیا تا نامیبیا ، آفریقای جنوبی و بوتساوانا، قطعاً تجربه ای فراموش نشدنی ای برای شما بوجود خواهد آورد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

4 مورد از برترین شکارگاه ها در آفریقا

ذخیره گاه ملی ماسایی مارا، کنیا

ذخیره گاه ملی ماسایی مارا، یکی از مقاصد اصلی علاقه مندان به حیات وحش است. معروفیت این ذخیرگاه بعلت مهاجرت بزرگ است که از جولای تا اکتبر رخ می دهد، زمانی که هزاران گاو وحشی، غزال های تامسون و گور خرها از این منطقه به دشت های سرنگیتی مهاجرت می نمایند. این منطقه زیستگاه پنج حیوان بزرگ (Big Five) است و تعداد حیوانات درنده از جمله چیتا، ببر و شیر در ناحیه زیاد است. در رودخانه مارا می توانید کروکودیل ها و اسب های آبی را هم ببینید. مردم بومی ماسایی که با لباس های قرمز در این منطقه زندگی می نمایند نیز، به جاذبه های فرهنگی این ناحیه افزوده اند. در زبان محلی مارا به معنای خالدار است، که ممکن است به علت سایه درخت های آکاسیا باشد، که با جابه جایی خورشید بر دشت می افتد و یک تابلوی زیبا برای عکاس ها خلق می نماید.

پارک ملی سرنگیتی، تانزانیا

نام سرنگیتی، صحنه های رومانتیک دشت های وسیع آکاسیا، ساوانای طلایی و گله های حیوانات را به یاد ما می آورد و این منطقه که قدیمی ترین و محبوب ترین پارک ملی تانزانیا است و در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، همه اینها را با هم دارد. از ماه دسامبر تا جولای، مهاجرت بزرگ در این منطقه رخ می دهد و بیش از یک میلیون گاو وحشی، گور خر و غزال تامسون بین این منطقه و ماسایی مارا جابجا می شوند. یک مهاجرت قدیمی که یکی از زیباترین دیدنی های آفریقا محسوب می گردد. پنج حیوان بزرگ (Big Five) نیز در نزدیکی مرز دو پارک زندگی می نمایند و می توانید شاهد صحنه های شکار بخصوص در طول فصل خشک یعنی از ژوئن تا اکتبر باشید. بیش از 500 گونه پرنده مختلف از جمله پرندگان زیبایی مانند درنای تاجدار و مرغ عشق در اینجا زندگی می نمایند.

منطقه حفاظت شده گرونگرو ، تانزانیا

این منطقه قبلاً بخشی از پارک ملی سرنگیتی بوده و دارای سه دهانه آتشفشانی (گرونگرو معروف ترین آنهاست)، سایت باستانی اولدوای (Olduvai Gorge) و بیش از 8.300 کیلومتر جنگل های ساوانا و جنگل های انبوه است. اینجا یکی از نادرترین منطقه ها دنیاست، که انسان و حیات وحش با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می نمایند. مردم بومی ماسایی نیز در کنار این حیات وحش متنوع زندگی و گله داری می نمایند. در کنار چشم انداز زیبایی که کوه های آتشفشانی در این ناحیه ایجاد نموده اند، این ناحیه یکی از پرتراکم ترین منطقه ها حیات وحش در آفریقا است. این پارک بعنوان بخشی از اکو سیستم سرنگیتی، میزبان جمعیت 1.6 میلیونی حیوانات در زمان مهاجرت بزرگ بین ماههای دسامبر و جولای است.

پارک ملی آمبوسلی، کنیا

کوه کلیمانجارو که بلندترین کوه آفریقا است، بر این پارک که زیستگاه گله های بزرگ فیل ها است، اشراف دارد. این پارک دومین پارک محبوب آفریقا، بعد از ذخیرگاه ملی ماسایی مارا است. در این ناحیه پنج زیستگاه مختلف شامل سیستم باتلاق، جنگل های متراکم، ساوانا و بستر خشک دریاچه آمبوسلی وجود دارد. بعلت این زیست بوم متنوع، حیوانات زیادی از گونه های مختلف از جمله: چیتا، شیر، غزال، ایمپالا و بیش از 600 گونه پرنده در اینجا زندگی می نمایند.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2118

به "4 مورد از برترین شکارگاه ها در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مورد از برترین شکارگاه ها در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید