بایدن: با رئیس جمهور چین ملاقات خواهم کرد

به گزارش کد الکترونیک، رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که با شی جین پینگ همتای چینی اش ملاقات خواهد نمود.

بایدن: با رئیس جمهور چین ملاقات خواهم کرد

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت که اگر واشنگتن نتواند تعهدات مالی دولت را بپردازد، فاجعه بار خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: نشست دیروز با روسای کنگره درباره سقف بدهی سازنده بود.

وی توضیح داد: من مطمئن هستم که در خصوص بودجه به توافق خواهیم رسید و از نکول بدهی (ناکامی در پرداخت سود یا اصل بدهی یا استقراض در زمان مقرر شده) جلوگیری خواهیم کرد.

بایدن ادامه داد: اعضای کنگره می دانند که نکول بدهی برای اقتصاد و مردم آمریکا فاجعه بار خواهد بود. روسای کنگره موافق هستند که باید با هم کار کنیم زیرا چاره دیگری وجود ندارد.

وی تأکید کرد که با شی جین پینگ رئیس جمهور چین ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

دولت رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این نسبت به عواقب فاجعه بار برای اقتصاد ایالات متحده، از جمله از دست دادن مشاغل بزرگ، در صورت عدم پرداخت بدهی های ایالات متحده هشدار داده بود.

در ماه ژانویه، ایالات متحده از سقف بدهی قانونی 31.4 تریلیون دلار فراتر رفت و پس از آن وزارت خزانه داری این کشور مجبور شد از اقدامات اضطراری برای ادامه عملیات مالی خود استفاده کند و دولت ایالات متحده در ماه های اخیر از کنگره خواسته است تا سقف بدهی را افزایش دهد.

نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان با افزایش سقف بدهی ملی موافقت می نمایند، اما باید هزینه ها در بودجه به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند. کاخ سفید این درخواست ها را رد نموده و گفته است که مایل است در خصوص کاهش هزینه ها بحث کند، اما قانونگذاران باید سقف بدهی را بدون قید و شرط افزایش دهند.

منظور از سقف بدهی حداکثر پولی است که دولت آمریکا می تواند به وسیله انتشار و فروش اوراق قرضه دولتی، قرض کند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2389

به "بایدن: با رئیس جمهور چین ملاقات خواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: با رئیس جمهور چین ملاقات خواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید