آمادگی چین برای ارتقای روابط تجاری با آمریکا بر اساس احترام متقابل

به گزارش کد الکترونیک، نخست وزیر چین آدینه وعده داده است تا روابط تجاری این کشور با ایالات متحده را بر اساس احترام متقابلی که به نفع دو کشور باشد، ارتقا دهد.

آمادگی چین برای ارتقای روابط تجاری با آمریکا بر اساس احترام متقابل

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از رویترز، لی کی کیانگ نخست وزیر چین روز آدینه در اظهاراتی قول داده است تا روابط تجاری پکن با واشنگتن را بر اساس احترام متقابلی که به نفع دو کشور باشد، ارتقا و گسترش دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی کد الکترونیک بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش دو اقتصاد عظیم دنیا اختلافات دیرینه و گسترده ای در زمینه سیاست تجاری و مالی دارند به خصوص از وقتی که کوشش های آمریکا برای محدودکردن صادرات فناوری به چین تشدید شده و دو کشور تعرفه های تجاری سنگینی را علیه یکدیگر وضع نموده اند.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش از این در نخستین سخنرانی مهم سیاست خارجی اش، چین را جدی ترین رقیب برای ایالات متحده خوانده است.

بایدن در این باره گفت: ما با آزار و اذیت های مالی چین مقابله خواهیم کرد، با اقدامات تجاوزکارانه اش مقابله می کنیم تا چین را به خاطر مسائل مربوط به حقوق بشر، مالکیت معنوی و رهبری دنیا جوابگو کنیم.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز چهارشنبه در اظهاراتی ضمن اشاره به اولویت های سیاست خارجی دولت بایدن، گفت: چین عظیمترین آزمون ژئوپلیتیک برای آمریکا به شمار می رود. رابطه با چین یکی از مهمترین موضوعاتی است که واشنگتن در عرصه سیاست خارجی روی آن تمرکز می نماید.

نخست وزیر چین در گزارش سالیانه خود در مراسم افتتاحیه مجلس این کشور، گفت: چین خواهان همکاری با آمریکا است. ما به دنبال رشد و گسترش همکاری های تجاری مشترک با آمریکا هستیم، روابطی که به نفع دو کشور باشد، آن هم بر اساس برابری و احترام متقابل.

آمریکا بارها نسبت به مسائل دسترسی به بازار چین برای شرکت های آمریکایی شکایت و اعتراض نموده است.

کاترین تای گزینه پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای احراز سمت نماینده تجاری ایالات متحده نیز در اظهاراتی گفت: برای مقابله با فعالیت های ناعادلانه و غیرمنصفانه مالی و تجاری چین کوشش خواهم کرد و قصد دارم با سانسور چین به عنوان یک مانع تجاری برخورد کنم.

نخست وزیر چین در ادامه ضمن اشاره به موضوع تایوان، تاکید نمود: چین قاطعانه مانع از هرگونه فعالیت جدایی طلبانه برای استقلال تایوان خواهد شد ولی متعهد به رشد آرام و مسالمت آمیز روابط در سرتاسر تنگه تایوان خواهد بود.

چین طی ماه های اخیر فعالیت های نظامی خود در اطراف تایوان را تشدید نموده است. چین گفته است که این اقدامات را در پاسخ به توهم بین تایپه و واشنگتن انجام داده است. آمریکا عظیمترین تامین کننده تسلیحات تایوان به شمار می رود.

نخست وزیر چین اضافه نمود: پکن همچنان روی اصل اساسی خود یعنی چین واحد ایستادگی می نماید که تاکید می نماید تایوان بخشی از خاک چین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1669

به "آمادگی چین برای ارتقای روابط تجاری با آمریکا بر اساس احترام متقابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی چین برای ارتقای روابط تجاری با آمریکا بر اساس احترام متقابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید