صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت ونزوئلا طی 2 سال گذشته با استفاده از تحریم ایران صدور نفت خود به چین و هند را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش داده است.

صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت

به گزارش کد الکترونیک به نقل از فایننشال تایمز، در حالی که صادرات نفت ایران به دلیل تحریم های غرب کاهش یافته ونزوئلا توانسته صادرات نفت خود را افزایش دهد.

رابرت مک نالی، یکی از مقامات سابق کاخ سفید گفت: در حالی که تحریم ها عرضه نفت ایران در بازار را کاهش داده، منطقی نخواهد بود که انتظار داشته باشیم حتی دوستان تهران نظیر ونزوئلا از این فرصت ها چشم پوشی نمایند و بشکه های نفتی خود را جایگزین نفت ایران ننمایند.

در طی 2 سال گذشته، ونزوئلا صدور نفت خود به چین و هند را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش داده است.

ونزوئلا بزرگترین منابع نفتی دنیا را در اختیار دارد، اما فراوری نفت در این کشور در طی یک دهه گذشته کاهش یافته است. دولت ونزوئلا به میزان زیادی به درآمدهای حاصل از فروش نفت وابسته است، و درآمد خود را عمدتا صرف برنامه های بهبود شرایط اجتماعی نموده است و بخش کمی را به سرمایه گذاری در استخراج نفت از میادین جدید و جایگزینی با میادین دارای نفت کمتر نموده است.

در حالی که صادرات به چین و هند ممکن است بخشی از نگرانی های مالی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را کاهش دهد، این مسئله می تواند روابط بین کاراکاس و تهران را نیز در آینده تحت تاثیر قرار دهد.

با این وجود، در حال حاضر دو کشور با یکدیگر علیه تحریم های آمریکا متحد هستند. این موضوع سبب شد که وزارت خزانه داری آمریکا در ماه گذشته تحریم هایی را علیه بانک ایران و ونزوئلا به اجرا بگذارد.

26

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 724

به "صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید