ایران برای دور زدن تحریم های نفتی دست به ابتکار می زند

به گزارش کد الکترونیک، تحلیلگران به بلومبرگ اظهار کردند ایران برای کاهش تاثیر تحریم های آمریکا روی صادرات نفت خود ممکن است به راه های مختلفی شامل صادرات پنهانی نفت بدون ردیاب در نفتکش ها، مبادلات تهاتری، تخفیف و مدت اعتبار طولانی تر برای فروش نفت متوسل گردد.

ایران برای دور زدن تحریم های نفتی دست به ابتکار می زند

به گزارش کد الکترونیک، در دور قبلی تحریم ها ایران ردیاب نفتکش های خود را غیرفعال نموده بود که در نتیجه میلیون ها بشکه صادرات نفت این کشور به حساب نیامد. به گفته رابین میلز، مدیرعامل شرکت مشاوره قمر انرژی در دوبی، حدود 200 هزار بشکه در روز صادرات نفت ایران ممکن است پنهان بماند. این حجم صادرات تاثیر قابل توجهی روی بازار نفت جهانی نخواهد داشت، اما به ایران یاری می نماید تاثیر تحریم های آمریکا را که اوایل نوامبر شروع خواهد شد، جبران کند.

ایمان ناصری، یکی از مدیران شرکت FGE London در این باره به بلومبرگ گفت: پالایشگاه های چینی کوچکتر ممکن است خریدار بخشی از این صادرات نفت مخفیانه باشند. چین، هند و ترکیه احتمالا پس از چهارم نوامبر که تحریم های نفتی علیه ایران به اجرا گذاشته می گردد به خرید نفت ایران ادامه خواهند داد. وی در ادامه اضافه کرد: ایران ممکن است حدود 800 هزار بشکه در روز نفت خود را در سال 2019 صادر کند.

ماه گذشته نشانه ها حاکی از افت صادرات نفت ایران نسبت به ماه های قبل بود. طبق آمار مقدماتی پلاتس، در فاصله اول تا 16 اوت صادرات نفت ایران در مقایسه با ژوییه 600 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

طبق آمار تامسون رویترز، صادرات نفت و میعانات ایران در اوت به 64 میلیون بشکه یا معادل 2.06 میلیون بشکه در روز بالغ شد که نخستین ماه از آوریل سال 2017 بود که صادرات نفت و میعانات نفتی به پایین 70 میلیون بشکه رسید. آمار رهگیری کشتی ها که توسط بلومبرگ گردآوری گردیده است آمار رویترز را تایید می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 80

به "ایران برای دور زدن تحریم های نفتی دست به ابتکار می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای دور زدن تحریم های نفتی دست به ابتکار می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید