اپلیکیشن هوشمند تشخیص پارکینسون طراحی شد ، از آزمون ضربه تا آنالیز حافظه

به گزارش کد الکترونیک، گزوهی از پژوهشگران سوئیسی نوعی اپلیکیشن هوشمند برای تشخیص و درمان بیماری پارکینسون طراحی نموده اند. این اپلیکیشن هوشمند از 4 برنامه آزمایشی پشتیبانی می نماید.

اپلیکیشن هوشمند تشخیص پارکینسون طراحی شد ، از آزمون ضربه تا آنالیز حافظه

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، قرار است این اپلیکیشن به عنوان وسیله ای برای تشخیص بیماری پارکینسون عمل کند.

این برنامه شامل چهار آزمایش است؛ پیاده روی، صدا، ضربه زدن و حافظه. اپلیکیشن مذکور توسط دو پژوهشگر ارشد موسسه رباتیک و سیستم های هوشمند در سوئیس طراحی گردیده است. آن ها در مقاله ای پیشنهاد داده اند که از اطلاعات گوشی های هوشمند و یادگیری ماشینی برای یاری به تشخیص بیماری پارکینسون استفاده گردد. ایده اصلی این است که از داده های جمع آوری گردیده توسط یک گوشی هوشمند بهره ببرید و آن را برای تشخیص علائم بیماری و آنالیز پیشرفت آن تجزیه و تحلیل کنید.

بیماری پارکینسون اختلال سیستم عصبی است که بر توانایی فرد برای کنترل حرکاتش تاثیر می گذارد. این بیماری در طول زمان پیشرفت می نماید و می تواند بر توانایی های عمومی افراد مبتلا مثل؛ صحبت کردن یا راه رفتن تاثیر بگذارد. در حال حاضر، هیچ درمان قطعی برای پارکینسون وجود ندارد، هرچند درمان هایی در دسترس هستند تا علائم بیماری قابل کنترل باشند.

در حال حاضر پارکینسون بیش از 6 میلیون نفر در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. یک چهارم تشخیصهای پارکینسون نادرست است، زیرا اختلالات حرکتی دیگر نیز ممکن است علائم مشابهی داشته باشند.

اپلیکیشن هوشمند پژوهشگران سوئیسی، از برنامه گوشی هوشمند برای جمع آوری داده ها استفاده می نماید. شرکت کنندگان، اطلاعات دموگرافیک و پزشکی خود را وارد نموده و سپس با استفاده از تلفن های خود چهار آزمون را انجام می دهند. آزمون هایی که سه بار در روز انجام می شوند؛ پیاده روی، صدا، ضربه زدن و حافظه.

تست راه رفتن دستورالعمل هایی مثل اینها را شامل می گردد: بیست گام به جلو و سپس چرخش.تست صدا از کاربر می خواهد تا 10 دقیقه آآآآآ را بگوید.آزمایش ضربه از کاربر می خواهد به طور متناوب و برای 20 ثانیه روی دکمه ای تعیین بکوبد. آزمون حافظه از کاربر می خواهد که الگوی گل ها را روی صفحه نمایش به یاد بیاورد و سپس گل ها را به همان ترتیب لمس کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 17 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 109

به "اپلیکیشن هوشمند تشخیص پارکینسون طراحی شد ، از آزمون ضربه تا آنالیز حافظه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن هوشمند تشخیص پارکینسون طراحی شد ، از آزمون ضربه تا آنالیز حافظه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید