اولین موزه مجسمه زیرآب در اروپا

به گزارش کد الکترونیک، موزه ای در زیر آب های سواحل لانزاروته که در عمق 12 تا 14 متری واقع شده است که اثر هنرمند انگلیسی جیسون دِکِرس تیلور (Jason Decaires Taylor) است؛ کسی که آثار مشابه ای را در کانکون (Cancun) مکزیک و گرنادا در شرق دریای کارایب ساخته است. مجسمه های این نمایشگاه حالات مختلفی از انسان مانند قدم زدن، کار کردن با موبایل شخصی، عکس گرفتن و سلفی گرفتن را نشان می دهند. یکی دیگر از ساخته های این موزه با عنوان قایقی از لامپدوسا (the raft of lampedusa)، قایقی با مسافرانش را نشان می دهد که منتظر یاری و درمان هستند و در واقع نمایشی از بحران پناهندگان است.

اولین موزه مجسمه زیرآب در اروپا

مجسمه های زیرآبی نهایتا باعث جذب وبهبود رشد گیاهان و زندگی دریایی خواهند شد و نمادی از رابطه همزیستی بشر و طبیعت است.

بسیاری از موجودات دریایی برای فرار از دست شکارچیان در پی پناهگاهی هستند، بنابراین به سمت اشیایی که درزیر آب وجود دارند کشیده می شوند و تیلور (Taylo) به عنوان یک غواص می داند که اگر شی را در زیر آب قرار دهید خیلی زود به وسیله جانوران تسخیر می گردد. تیلور و تیمش تنها مکان هایی را انتخاب می نمایند که به توصیف او متروک و بی ثمر هستند. گاهی اوقات او مجسمه ها را در محلی قرار می دهد که توریست زیادی به آنجا رفت و آمد نمی نماید. او در واقع با این ترفند توریستان را از منطقه ها حساس و خطرناک دور می نماید.

مجسمه ها از نوعی سیمان دریایی با Ph خنثی ساخته می گردد که صدها سال دوام خواهند داشت. او از فلز استفاده نمی نماید، چون آن ها خورنده و آلوده نماینده طبیعت هستند.

تیلور می گوید:

زمانی که مجسمه ها برای مدت طولانی زیر آب باشند لایه هایی از کلسیم روی آن ها می نشیند، بنابراین با گذشت زمان بیشتر و بیشتر غیر قابل تشخیص می شوند و این یکی از دلایلی است که من با یک تصویر ساده یا یک حالت از انسان آغاز کردم؛ چون می دانم بدن انسان هرچه قدر هم از شکل و فرم خارج گردد باز هم شما قادر خواهید بود بخش هایی از آن را تشخیص دهید.

منبع: amusingplanet

منبع: کجارو
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2086

به "اولین موزه مجسمه زیرآب در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین موزه مجسمه زیرآب در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید