انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از گاردین، وزارت خارجه انگلیس در اقدامی غیرمنتظره حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن را فراخواند.

انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در همین ارتباط با انتشار بیانیه ای مدعی شده که احضار سفیر ایران در واکنش به آنچه او عدم پایبندی ایران به تعهدات در خصوص نفتکش آدریان دریا خوانده، انجام شده است.

وزیرخارجه انگلیس در این بیانیه مدعی شده است که فروش نفت ایران به سوریه نقض غیر قابل قبول هنجارهای بین المللی است و انگلستان این ماه این موضوع را در سازمان ملل متحد مطرح می نماید.

راب همچنین ایران را متهم به نقض تعهدات خود در ارتباط با مقصد نفتکش مذکور نموده است.

نفتکش آدریان دریا حدود دو ماه پیش در حالی که در آن موقع گریس1 نام داشت، از سوی نیروی دریایی انگلیس و با همکاری دولت محلی جبل الطارق توقیف شد.

توقیف این نفتکش به بهانه نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه صورت گرفت و این در حالی بود که تحریم های اتحادیه اروپا فراسرزمینی نیستند و محدودیتی برای کشورهای غیراروپایی ایجاد نمی نمایند.

با این حال پس از گذشت بیش از یک ماه دادگاه محلی جبل الطارق در نهایت حکم به آزادی نفتکش ایرانی را داد و در آن موقع عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیان کرد که تهران هیچ تعهدی مبنی بر نرفتن نفت کش گریس-1به سوریه نداده است.

با این حال طی چند روز گذشته بعضی رسانه های غربی گزارش هایی از لنگر انداختن نفتکش گریس1 را که پس از آزادی به آدریان دریا تغییر نام یافته بود، در آب های نزدیک سوریه منتشر کردند و حال به نظر می رسد احضار سفیر ایران در لندن در واکنش به فضاسازی بعضی رسانه های غربی در ارتباط با نفتکش یاد شده انجام شده است.

با این حال در همان زمان نیز بسیاری از کارشناسان و حتی بعضی مقامات غربی توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق را اقدامی غیرقابل توجیه عنوان نموده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 424

به "انگلیس سفیر ایران را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس سفیر ایران را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید