انتشار کتابی در باب توصیف شناسی در ادبیات

به گزارش کد الکترونیک، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، کتاب توصیف شناسی در ادبیات؛ با تکیه بر آثاری از ادبیات فارسی پنج فصل را با نام های توصیف، از نظریه توصیف تا توصیف پژوهی، گونه شناسی توصیف با تکیه بر ادبیات فارسی، توصیف، رمان و شعر نو و سخت پایانی و چشم اندازها را شامل می گردد.

انتشار کتابی در باب توصیف شناسی در ادبیات

به گفته نویسنده سه عنصر شامل موضوعی که ویژگی آن بازنموده می گردد، کلام توصیف کننده و ویژگی بازنمودشده اساس تشکیل دهنده توصیف هستند زیرا هنگامی که زبان به بازنمایی ویژگی می پردازد و فرایند توصیف رخ می دهد این سه عنصر الزاما وجود دارند.

احمد احمدی شیخلر، نویسنده این اثر بر ضرورت توسعه حیطه توصیف شناسی و آنالیز متون بر پایه این دانش از دریچه ها و روینمودهای متنوع تاکید دارد تا رفته رفته نگاه توصیف گر جای نگاه های عجولانه، نتیجه جویانه، قضاوت گرانه و آمرانه را تنگ تر کند.

در بخشی از کتاب آمده است:

اما پویاترین و زنده ترین توصیف ها، توصیف رخدادهاست. توصیف رخدادها به لحاظ شکل ممکن است در اندازه کوتاه، خلاصه و حتی مفصل باشد و بهندرت طولانی. در توصیف رخداد، الزاما کنش و توصیف درهم می آمیزند.

نشر کیان ادب کتاب توصیف شناسی در ادبیات؛ با تکیه بر آثاری از ادبیات فارسی را اخیرا در 235 صفحه با قیمت 250 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2436

به "انتشار کتابی در باب توصیف شناسی در ادبیات" امتیاز دهید

5 کاربر به "انتشار کتابی در باب توصیف شناسی در ادبیات" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتابی در باب توصیف شناسی در ادبیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید