قدم قدم تا رویا روی پل چوبی کیسم

به گزارش کد الکترونیک، بر روی رودخانه حشمت رود جا خوش نموده است. انگار منتظر صدای قدم های تو است تا به طبیعت جانبخش آستانه اشرفیه اضافه شوی و این تابلوی شگفت انگیز با حضور تو کامل گردد.

قدم قدم تا رویا روی پل چوبی کیسم

کد الکترونیک: پل های چوبی این قدر رویایی هستند که همواره در فیلم ها و شعر و داستان ها دیده و شنیده ایم اما این تصویر خیال انگیز در کیسم از توابع شهرستان آستانه اشرفیه به واقعیت می پیوندد.پل کیسم یک پل تاریخی است و ظاهراً از دوره صفویه یا قاجاریه به یادگار مانده است و مصالح آن از خشت و آجر ساخته شده است. پل کیسم دارای یک دهانه با طاق جناغی است و درازای آن 21 متر، پهنای آن 3/25 متر و بلندی آن از سطح آب 5/7 متر است.

در طرفین سطح گذرگاه پل، جان پناهی به ارتفاع 65 سانتیمتر ساخته شده است. این پل بر سر راهی که در گذشته از لاهیجان به کیسم می رفت واقع شده است و نشانگر تاریخ و فرهنگ روستای کیسم است. پل کیسم جاذبه ای تاریخی و فرهنگی است که بعلاوه چشم انداز ای زیبا و آرام از رودخانه حشمت رود را به نمایش می گذارد.

در تمام فصول سال می توان برای بازدید از پل کیسم آستانه اشرفیه چمدان بست. این پل در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد و می توانید از چشم انداز ای دلنشین از رودخانه حشمت رود لذت ببرید. اگر علاقمند به دیدن جنگل های راش و بلوط و چایزارهای سبز روستای کیسم هستید، بهتر است در فصل بهار یا تابستان به این منطقه سفر کنید. اگر علاقمند به دیدن رنگین کمان پاییزی و آبشارهای زیبا هستید، بهتر است در فصل پاییز به این منطقه بروید و اگر علاقمند به دیدن برف و یخ زده شدن رودخانه هستید، بهتر است در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید.

روستای کیسم جا پای ماندگاری در تاریخ این کشور دارد یکی از روستاهای زیبا در آستانه اشرفیه گیلان می باشد که مردمی دیندار و با ایمان دارد. مشتاقان و عاشقان زیارت سید حسن کیا برای زیرا ت از بقعه ایشان راهی روستای کیسم می شوند .چرا که این روستا روزگارانی مقر حکومت خاندان کیا بوده است. این روستای زیبا با وسعت 250 کیلومتر مربع یکی از دیدنی ترین روستاهای گیلان می باشد و دارای مراتع سر سبز و آثار تاریخی زیبایی است.

برای اینکه موقعیت جغرافیایی روستای کیسم را درک کنید ابتدا به جلگه مرکز گیلان نگاهی بیندازید و راس های آن را پیدا کنید. این راس ها عبارتند از امامزاده هاشم، چمخاله و مرداب انزلی. در اطراف این جلگه مرکز رودهایی مانند سپید رود، حشمت رود و دهسام قرار دارند، گویی که این رودخانه ها جلگه را احاطه نموده اند. یک پل خشتی این رودخانه ها را از سمت شمال به جنوب ارتباط می دهد. در فاصله 5 کیلومتری سپید رود می توانید یک روستای کیسم را پیدا کنید. این روستای زیبا و دیدنی در جنوب شرقی آستانه اشرفیه واقع شده و یکی از دیدنی ترین روستاهای گیلان می باشد. به ویژه برای افرادی که ارادت خاصی به اماکن مذهبی دارند و عاشق تاریخچه های کهن این مرز و بوم می باشند.

یکی از دلایل پر نعمت بودن روستای کیسم را می توان هم جواری این روستا با رودخانه پر آب و زلال سپید رود دانست. این رودخانه که در جوار روستای کیسم واقع شده است در تمام طول مسیر تا روستای کیسم قابل رویت است و چشم اندازی زیبا به چشم انداز بخشیده. این رودخانه پر آب و زلال مکانی عالی برای ماهیگیری و تفریحات آخر هفته می باشد. کما اینکه در طی مسیر خود با صحنه های شگفت انگیز و زیبایی از این رودخانه روبرو خواهید شد.

پس بد نیست توقف کوتاهی داشته باشید و شما هم به جمع عاشقان و دوستداران طبیعت در کنار این رودخانه بپیوندید. هر کدام از پیچ های جاده روستای کسیم منظره ها شگرف و زیباتری از منظره ها قبلی به رخ می کشند. بنابراین مسیر این روستا را با جان و دل دیدن کنید و صحنه های بکر آن را در لوح خاطر خود به ثبت برسانید. صدای جریان آب روان و زلال و همنشینی آن با صدای پرندگان و برگ هایی که در باد می رقصند منظره ها فوق العاده ای در پیش دیدگان شما ایجاد خواهد نمود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2419

به "قدم قدم تا رویا روی پل چوبی کیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم قدم تا رویا روی پل چوبی کیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید