افزایش میزان جرایم مالی

به گزارش کد الکترونیک، رئیس پلیس امنیت مالی ناجا از افزایش میزان جرائم در حوزه مالی اطلاع داد.

افزایش میزان جرایم مالی

جهت دریافت مشاوره خدمات بروشور دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش کد الکترونیک، سردار محمد رضا مقیمی در اولین همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق فراوری که امروز در سالن اجلاس سران برگزار گردید گفت: رویکرد پلیس مبارزه با جرایم مالی یک رویکرد پیشگیرانه است و ما در برخورد با جرائم هدفمان این است که این موارد را کاهش دهیم.

وی با بیان این که ترجیح ما این است که به جای برخوردهای امنیتی مسائل را پیشگیرانه حل کنیم، ادامه داد: متاسفانه جرایم مالی در کشور ما شرایط رو به بهبودی نیست و ما باید کوشش کنیم تا به سمت شرایط بهبود حرکت کنیم.

مقیمی ادامه داد: امروز آمارها و تعدد پرونده های ما نشان می دهد که باید جدی تر به مساله جرایم مالی و برخورد با آن ورود کنیم.

رئیس پلیس امنیت مالی ناجا با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری برای ما حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: دولتی بودن اقتصاد در کشور فشارهای مالی ، اجرای ناقص هدفمندی یارانه ها و .... همگی جزء مواردی است که مشکلاتی را در حوزه مالی ایجاد نموده است. در نتیجه این موارد جرایم مالی افزایش یافته و پیامد افزایش جرایم مالی نیز افزایش شکاف طبقاتی، گسترش فقر، افزایش تورم، خروج سرمایه از کشور و دهها مورد دیگر است.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه با افزایش جرایم و آمارها شاد نمی شویم گفت: ما دوست نداریم که شاهد برخورد با این موارد باشیم اما اگر جرمی رخ دهد قطعا با آن برخورد می گردد. سال جاری ما شاهد رشد 683 درصدی ارزش ریالی کشف پرونده های اخلال در نظام مالی بودیم.

وی در ادامه به توضیح بعضی از آمارها از شرایط کشف پرونده های جرایم مالی پرداخت و گفت: ارزش ریالی کشف پرونده های پولشویی در نه ماه سال جاری 2687 درصد ، ارزش ریالی کشف پرونده های رباخواری 153، ارزش ریالی کشف پرونده های زمین خواری 195 درصد، ارزش ریالی کشف پرونده های احتکار 59 درصد، ارزش ریالی کشف پرونده های قاچاق و ارز 55 درصد، ارزش ریالی کشف پرونده های بالای 500 میلیون تومان در قاچاق کالا و ارز 44 درصد و ارزش ریالی کشف پرونده های بالای 100 میلیون تومان قاچاق کالا و ارز 53 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت مالی تاکید نمود که باید برای برخورد با پرونده های سازمان یافته قاچاق کالا اقدامات جدی انجام گردد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری فعالان مالی بتوان در این زمینه گام های موثری برداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 838

به "افزایش میزان جرایم مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش میزان جرایم مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید