اعتبار بازسازی پل تاریخی چهر را تامین می کنیم، احداث تصفیه خانه هرسین باید سرعت گیرد

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از تخصیص اعتبار مورد احتیاج برای اتمام بازسازی پل تاریخی چهر شهرستان هرسین اطلاع داد.

اعتبار بازسازی پل تاریخی چهر را تامین می کنیم، احداث تصفیه خانه هرسین باید سرعت گیرد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

هوشنگ بازوند در نشست آنالیز مسائل شهرستان های شرق استان(صحنه، هرسین، کنگاور) که امروز(12 دی) برگزار گردید، بااشاره به وقوع سیل بهار سال جاری در بعضی از شهرستان ها، اظهارکرد: در این سیل، تعدادی از بناهای حوزه راهداری و میراث فرهنگی در شهرستان های شرق استان دچار خسارت و یا تخریب شد، اما تابحال اقدام جدی برای بازسازی آنها انجام نگرفته است.

به گزارش کد الکترونیک، بازوند پل تاریخی چهر در شهرستان هرسین را از جمله این بناها برشمرد و گفت: باتوجه به اینکه میراث فرهنگی اعتبار چندانی برای بازسازی این پل نداشت، قرار براین شد تا راهداری اقدامات اولیه بازسازی و محکم سازی پایه های پل را طبق نقشه و ضوابط میراث فرهنگی انجام دهد که این کار با صرف نزدیک به 450 میلیون تومان اعتبار انجام گرفت.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: در فاز دوم بازسازی این پل میراث فرهنگی باید پای کار می آمد، اما تعللی که این اداره کل در جذب 100 میلیون تومان اعتبار مورد احتیاج برای بازسازی این پل داشته، باعث شده تا بحال کاری انجام نگیرد.

وی تاکیدکرد: از محل اعتبارات استانی 100 میلیون تومان مورد احتیاج را برای بازسازی بخش باقی مانده این پل اختصاص می دهیم و میراث فرهنگی باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای بازسازی آن را انجام دهد.

بازوند در ادامه به خسارات ناشی از وقوع سیل به 27 واحد مسکونی روستای سرماج حسین خانی هرسین هم اشاره نمود و گفت: باتوجه به اینکه این واحدهای مسکونی روی بخشی از محوطه قلعه باستانی سرماج قرار داشتند، بنیاد مسکن برای بازسازی آنها به مجوز میراث فرهنگی احتیاج داشت که متاسفانه میراث فرهنگی علیرغم گذشت هفت ماه تاکنون مجوزی نداده است.

وی با انتقاد از تاخیر میراث فرهنگی درخصوص صدور مجوز بازسازی این واحدها تاکید نمود: از بنیاد مسکن می خواهیم فعالیت بازسازی این واحدها را آغاز کند و میراث فرهنگی هم اگر شکایتی دارد، آن را مطرح کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به تخریب تعدادی از پل های حوزه راهداری استان در سیل بهار سال جاری هم اشاره نمود و گفت: یکی از مهمترین این پل ها، پل گروس شهرستان صحنه است که هنوز بازسازی نشده است.

وی توضیح داد: براساس اعلام مسئولین حوزه راهداری استان، این پل بزودی با صرف نزدیک به 13 میلیارد تومان اعتبار بازسازی می گردد و کار بازسازی پنج پل دیگر شهرستان صحنه هم در دستورکار قرار گرفته است.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش به نقدها فرماندار کنگاور از میراث فرهنگی مبنی بر عدم رسیدگی و ساماندهی معبد آناهیتا هم اشاره نمود و گفت: هرچند تاکنون میراث فرهنگی برای بحث ورودی و محوطه این اثر تاریخی اقداماتی نموده، اما از آنجایی که معبد آناهیتا ورودی استان محسوب می گردد و ظرفیتی بزرگ برای حوزه گردشگری استان است، باید اقدامات اساسی لازم برای ساماندهی و مرمت این اثر انجام گیرد.

وی یادآورشد: معبد آناهیتا فرصت خوبی در حوزه گردشگری استان است که نباید این فرصت را با بی توجهی به آن بسوزانیم، برای همین هر میزان اعتبار که وزارت میراث فرهنگی برای ساماندهی و مرمت به این اثر اختصاص دهد، مانیز به همان میزان اعتبار می دهیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواهان مشخص تکلیف پروژه تصفیه خانه شهر هرسین هم شد و اضافه نمود: این پروژه طی سالهای گذشته بنا به دلایلی راکد مانده و از سوی دیگر مردم هرسین انتظار دارند به خاتمه برسد، لذا از شرکت آب و فاضلاب شهری استان می خواهیم برنامه ای زمانبندی برای خاتمه این پروژه به ما بدهد.

ارائه آخرین شرایط گازرسانی به روستاهای شهرستان های شرق استان، خط کشی راه های روستایی، مسائل پیش روی اجرای بخشی از طرح شبکه آبیاری در منطقه شیرخان صحنه، برطرف نقاط حادثه خیز جاده ای و... از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که استاندار کرمانشاه دستور پیگیری آنها را داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 690

به "اعتبار بازسازی پل تاریخی چهر را تامین می کنیم، احداث تصفیه خانه هرسین باید سرعت گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار بازسازی پل تاریخی چهر را تامین می کنیم، احداث تصفیه خانه هرسین باید سرعت گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید