تور استانبول ارزان: مسجد اورتاکوی استانبولمسجد اورتاکوی استانبول

به گزارش کد الکترونیک، مسجد اورتاکوی استانبول

از دیدنی های تاریخی و توریستی ترکیه می توان به مسجد اورتاکوی استانبول اشاره نمود. این مسجد از معماری بی نظیر و خیره کننده ای به سبک باروک برخوردار می باشد. در سال های 1984 بازسازی و بازسازی این مسجد به وسیله مسئولین اجرا شده است. در ادامه در رابطه با تاریچه و ویژگی های این مسجد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور استانبول ارزان: مسجد اورتاکوی استانبولمسجد اورتاکوی استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

مسجد اورتاکوی استانبول یکی از جاذبه های توریستی این شهر محسوب می گردد. این مسجد که با معماری و سبکی معروف به نام باروک بنا شده برای سلطان عبدالمجید در مابین سال های 1854 نهایت 1856 تآسیس شده است. از ویژگی های مسجد اورتاکوی استانبول می توان به موقعیت مکانی آن که در منطقه ساحلی به نام بشیکتاش می باشد اشاره نمود. این مسجد از میان مسجد های دیگر استانبول از محبوبیت و ویژگی های مختلفی برخوردار می باشد.

در رابطه با تاریخچه این مسجد می توان عنوان داشت که در سال 1894 آسیب های بسیار زیادی بر اثر زلزله بر مناره های آن ایجاد شده بود که پس از این حادثه در سال 1960 امکان خطر فروپاشی آن بسیار افزایش یافت. مسئولین شهر استانبول با تدابیر و تدارکاتی که تماشاد توانستند در سال 1984 این مسجد را ترمیم کرده و شکوه سابق آن را به آن بازگردانند. در ادامه در رابطه با ویژگی های دیگر این مسجد از جمله معماری مسجد اورتاکوی استانبول اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ویژگی های معماری مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول همان طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره نمودیم برای سلطان عبدالمجید بنا شده است. این مسجد که از چند بخش تشکیل می گردد شامل یک قصر تابستانی به همراه یک حرم می باشد. از مهم ترین ویژگی های بخش حرم مسجد اورتاکوی می توان به داشتن اتاق های مختلف آن اشاره نمود؛ اما از مهم ترین آنها می توان به اتاق اصلی با ظاهر مربع شکل و بعلاوه یک اتاق مرکزی اشاره نمود که می بایست از اتاق مربع اصلی شکل عبور می کرد.

از دیگر ویژگی های حرم مسجد اورتاکوی استانبول می توان به گنبد زیبا و بی نظیر آن اشاره نمود که در سقف آن بنا شده و با آجر های صورتی پوشانده شده است. البته یادآور شویم که این گنبد بر روی دیوار اصلی حرم واقع شده است. این مسجد که بسیار زیبا و تاریخی است از مناره های مختلفی نیز برخوردار است که این مناره ها می توانند به آن زیبایی دو چندانی ببخشند. این مسجد از تورفتگی های مختلفی برخوردار است که به وسیله مرمر سفید و بعلاوه موزاییک آراسته شده اند. از دیگر ویژگی های این مسجد می توان به قصر تابستانی سلطان اشاره نمود که از ظاهری منحصر به فرد برخوردار است.

دیگر اطلاعات مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول را معماری به نام نیکوگوس که معماری و ساخت مسجد دلما باغچه ای را انجام داده است. این معمار زبردست و توانا با استفاده از سبکی به نام باروک توانسته معماری این مسجد بی نظیر و تاریخی را در سال 1953 به انجام برساند.

از دیگر ویژگی های این مسجد می توان به موقعیت مکانی آن اشاره نمود که پل معلق بسفر در نزدیکی آن قرار گرفته است. از دیگر مشخصات این مسجد می توان به در های بسیار زیبای آن که از جنس های کاملا خیره نماینده می باشند اشاره نمود که بازدیدنمایندگان بسیاری می توانند از آن تماشا نمایند. این مسجد دارای ورودی شمالی است که دارای پلکانی بسیار زیبا به ظاهر بیضی شکل می باشد. گردشگری کد الکترونیک

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2044

به "تور استانبول ارزان: مسجد اورتاکوی استانبولمسجد اورتاکوی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: مسجد اورتاکوی استانبولمسجد اورتاکوی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید