از شخصیت های شرور دیزنی تا آینده جیمز باند؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش کد الکترونیک، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از شخصیت های شرور دیزنی تا آینده جیمز باند؛ برترین های هنر و سینما

10 شخصیت شرور انیمیشن های دیزنی که دست کم گرفته شده اند

شروران انیمیشن های دیزنی در کنار هیولاهای ادبی کلاسیک، کایجو های غول پیکر و قاتلان فیلم های اسلشر، از محبوب ترین شخصیت های شیطانی در تمام دوران هستند. شروران بدخلق دیزنی مانند پرنسس های خوش اخلاق و مقدس استودیو، به خودی خود، به نمادهای قابل تشخیصی، فراتر از فیلم هایی که خودشان از آن ها سرچشمه گرفته اند، تبدیل شده اند و جزء محبوب ترین شخصیت های دیزنی هستند. آن ها هزاران کالا و پارک موضوعی فراوری نموده اند و حتی در داستان های سینمایی خودشان مانند ملفیسنت در سال 2014 و کروئلا در سال 2021 حضور داشته اند.

10 صحنه حذف شده در دهه گذشته که بودنشان فیلم را بهتر می کرد

وقتی صحبت از صحنه های حذف شده به میان می آید، به یاد چیزهایی می افتیم که به راحتی می توان علت حذف آن ها را متوجه شد. با این حال، نمونه هایی از این صحنه های حذف شده عالی هم وجود دارند که بهتر بود جایی در فیلم نهایی پیدا نمایند. این لحظات می توانستند خنده های بیشتر بیافرینند، شخصیت ها را تکامل بخشند یا چیزی کاملا غیرمنتظره را نشان دهند. فیلم های بی شماری در دهه گذشته وجود دارند که بعضی از صحنه های ارزشمند آن ها در کف اتاق برش و تدوین به جای مانده است. چه این فیلم ها فوق العاده باشند یا ناامیدنماینده، می توان تصور کرد که با گنجاندن این لحظات حذف شده در درون خود، به اثری بهتر تبدیل می شدند.

12 فیلم مارول که بعد از جاودانگان منتشر می شوند (با تاریخ اکران )

مارول به تازگی یک گروه کاملا تازه از قهرمانان را به دنیای سینمایی خود معرفی نموده است اما باید گفت که تعداد بیشتری از این ابرقهرمانان به واسطه فیلم های بعدی دنیای سینمایی مارول که بعد از جاودانگان منتشر می شوند، در آینده معرفی خواهند شد. استودیوی مارول پس از منتشر نکردن آثار خود در سال 2020 به علت همه گیری (اولین سال بعد از سال 2008 که در آن، فیلمی از مارول اکران نشد) در سال 2021 انبوهی از فیلم ها و مجموعه های تازه را در راستای برنامه های آینده این فرنچایز، پس از حماسه بی نهایت، پخش کرد. سال 2021 با انتشار وانداویژن آغاز شد و استودیو به سرعت با چندین سریال پرمخاطب دیگر از جمله لوکی و شاهین و سرباز زمستان به فرایند خود ادامه داد. البته آثار سینمایی بودند که سرعت کار را افزایش دادند. بیوه سیاه به طور هم زمان در دیزنی پلاس و سینماها اکران شد و جنگ حقوقی چند ماهه بین اسکارلت جوهانسون و دیزنی را برانگیخت. اکنون که مجادلات بر سر بیوه سیاه و تأثیرات آن بر دیزنی و هالیوود به خاتمه رسیده است، مارول به امید فراوری محتوایی بیشتر از همواره، در حال برنامه ریزی برای آینده خود است.

10 فصل سریال داستان ترسناک آمریکایی از برترین تا بدترین

سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) که در این مطلب به اختصار AHS نام برده می گردد، مجموعه پرطرفدار آنتولوژی (هر قسمت سریال به صورت مستقل یک داستان مجزا را دنبال می نماید) آمریکایی است که از سال 2011 تا کنون و در حال حاضر در 10 فصل پخش شده است. در این مطلب به ترتیب برترین تا بدترین فصل های این سریال را معرفی می کنیم.

7 فیلم مانند تایتانیک با داستانی عاشقانه یا غمناک از یک فاجعه

بسیاری از مردم، تایتانیک را رمانتیک ترین فیلم ساخته شده در تاریخ می دانند. خیلی از افراد دیگر فکر می نمایند که این فیلم یکی از پیروز ترین فیلم های تمام دوران است. موضوع بحث هر چه که باشد مهم نیست. به هر حال می دانیم که تایتانیک از زمانی که برای اولین بار روی پرده نقره ای رفت، به یک فیلم واقعا فراموش نشدنی و ماندگار تبدیل شده است. داستان عشق غم انگیز جک و رز، قلب همه را ربود و سپس شکست. مهارت خیره نماینده جیمز کامرون در فیلم سازی و بازی های فوق العاده لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت به قدری نمادین و تأثیر گذار شد که فیلم 11 جایزه اسکار را از آن خود کرد. این فیلم پرفروش، محصول سال 1997 و پر از درام، عاشقانه، اکشن و ماجراجویی است و با پس زمینه یک رویداد تاریخی بزرگ روایت می گردد.

15 سریال طولانی نتفلیکس که ساعت ها شما را سرگرم خواهند کرد

نتفلیکس به کانون اصلی پخش مجموعه های مختلف تبدیل شده است اما بسیاری از سریال هایی که این سرویس، پخش می نماید، تنها چند فصل کوتاه دوام می آورند. بعضی از آن ها تا چندین فصل ادامه یافته اند اما با رسیدن به فصل هفت خود به خاتمه رسیده اند. با این حال، این بدان معنا نیست که سریال های دیگری با فصل های فراوان که بتوان آن ها را پشت سر هم نگاه کرد، در نتفلیکس وجود ندارد. این سریال ها، هم از شبکه های تلویزیونی و هم از شبکه های پریمیوم پخش می شوند و نتفلیکس مجوز پخش آن ها را دریافت نموده است. بعضی از سریال ها به فصل های 15 و 16 خود می رسند و سریال های عالی زیادی در نتفلیکس وجود دارند که می توانید از تماشای صدها قسمت از آن ها لذت ببرید.

حمله به تایتان؛ 10 راز مهم درباره خاندان آکرمن

در حمله به تایتان، خاندان آکرمن یکی از مرموزترین خانواده های این دنیا خیالی هستند. تنها چند عضو از آن ها در سریال وجود دارند. کنی، لیوای و میکاسا در طول این چهار فصل سریال، با همه جنبه های مثبت و منفی یک آکرمن بودن دسته و پنجه نرم نموده اند. خاندان آکرمن را در انیمه حمله به تایتان به واسطه توانایی های فراانسانی شان می شناسیم، ولی این خاندان کلی راز نگفته در گذشته خود دارند و برای این که به چنین جایگاهی برسند، کلی سختی کشیده اند. رنج و مصیبتی که نیاکان شان کشیده اند، همانند یک بار سنگین روی دوش نسل به جای مانده فعلی این خاندان احساس می گردد. در این مطلب می خواهیم به ده راز مهم درباره این خانواده بپردازیم.

10 پیش بینی درباره آینده جیمز باند پس از دنیل کریگ

تازه ترین فیلم جیمز باند یعنی زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) بالاخره و بعد از کش و قوس های فراوان اکران شد و حالا هم که نسخه با کیفیت آن در دسترس همه قرار گرفته. با اینکه بخش هایی از داستانش باب میل همه نبوده، ولی در کل توانسته رضایت طرفداران این جاسوس محبوب را به دست آورد و خاتمه بندی احساسی و تأثیرگذاری برای جیمز باندِ دنیل کریگ به شمار میرود. اما از مدت ها پیش از اکران این فیلم، طرفداران جیمز باند آغاز نموده بودند به حدس درباره آینده این فرنچایز. خیلی ها با هیجان و حرارت زیاد بازیگر بعدی او را حدس می زنند و بقیه هم سعی دارند بفهمند از نظر ساختاری و داستانی چه تغییراتی برایش رخ خواهد داد. حدس درباره بازیگر بعدی جیمز باند در این مقطع کار عبث و بی فایده ای است. هر حدس و احتمالی که مطرح می گردد هیچ پایه و اساسی ندارد و اصلا نمی توان با پشتوانه های منطقی، گزینه ای را پیش بینی کرد. اما می توانیم راجع به جهت و جهت و مدل قصه هایی را که قرار است طی یک دهه آینده برای مأمور 007 روایت نمایند، حدس کنیم.

آخرین دوئل؛ 8 نبرد نهایی برتر در تاریخ سینما

از مبارزه کینه تا نبرد پرمخاطره، رویارویی های نهایی سینما، لحظات سرنوشت سازی هستند که همواره این پتانسیل را دارند در فکر مخاطبان به یادماندنی شوند. سینمادوستان تشنه چنین لحظاتی هستند. لحظاتی که در آن قهرمان جبهه خیر بر شر فائق می آید؛ یا دو مغز متفکر که هر دو تحسین تو را به یک مقدار برمی انگیزند، در مقابل هم قرار می گیرند. لحظاتی همانند نبرد بین ارتش های رقیب یا مسابقه دو تیم ورزشی؛ اما تأثیرگذارتر از آن، لحظه ای است که دو دشمن سرسخت در یک رویارویی تن به تنِ همه یا هیچ مقابل هم قرار می گیرند. فیلم سازان خوب می دانند این لحظات، لحظات برنده است؛ اگر خوب از پس آن بربیایی، مخاطب را تا ابد برده ای. مخاطبان هم می دانند که هر آنچه در یکی دو ساعت قبل دیده اند، در این صحنه رمزگشایی و حل خواهد شد. در زندگی واقعی، اختلافات به ندرت به این سرعت یا قاطعانه حل می گردد؛ یا مشمول زمان می شوند یا زیر خاکستر پنهان می شوند تا بعدها دوباره سر بر آورند که احتمالا چیز خوبی است.

10 فیلم جنگی تماشایی درباره ماموریت های نظامی

در نقطه کانونی ژانر های مرده، یکی از ژانر هایی که در منظره کنونی سینما، عدم حضورش به شدت احساس می گردد، فیلم های جنگی مردان در ماموریت (Men on a Mission) است. فیلم هایی که با بودجه میانه ساخته می شدند و هدفشان ماجراجویی اکشن برای بزرگسالان بود، امروزه دیگر منقرض شده اند و هیچ اثری از آن ها باقی نمانده است، اما روز و روزگاری بود که این فیلم ها بسیار متداول بودند؛ استودیو های بزرگ فیلم سازی این فیلم های محکم و زیبا از حیث بصری و سرگرم نماینده را با سرعتی عرضه می کردند که امروز شاهد عرضه فیلم ها مورد انتظار ابرقهرمانی هستیم. فیلم های مردان در ماموریت، به طور تعیین یکی از اصلی ترین مراجع برای حظ و لذت بسیار بودند. اگر شما در پی اوقاتی خوش با سینمای اکشن هستید، هیچ کس به چیزی جز گروهی از سربازان شلخته و بی نظم نیاز ندارد که با یکدیگر هم گروه می شوند تا ماموریتی نشدنی را به رغم وجود همه موانع، ممکن نمایند.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به کد الکترونیک مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2059

به "از شخصیت های شرور دیزنی تا آینده جیمز باند؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شخصیت های شرور دیزنی تا آینده جیمز باند؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید