9 ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

به گزارش کد الکترونیک، دمای بالای هوا در روز های گرم تابستان می تواند به مو های شما آسیب بزند، اما می توان با چند روش طبیعی از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

9 ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

به گزارش کد الکترونیک به نقل از کد الکترونیک، با 9 ماسک خانگی که سخت ترین مسائل مو را درمان می کنند آشنا شده و از موی خود مراقبت کنید.

توصیه می شود حداقل هفته ای یکبار از این ماسک ها استفاده کنید و به نام درمانی که حداقل چهار هفته طول می کشد، به مدت 20 دقیقه روی مو ها بماند و سپس با یک حوله گرم آن را بپیچید.

1- ماسک مرطوب کننده و تغذیه کننده

تخم مرغ خواص تغذیه کننده و مرطوب کننده ای دارد، به همین دلیل است که ما آن را در بسکمک از ماسک های مو گنجانده ایم. برای تهیه ماسکی که باعث تغذیه و آبرسانی به مو ها می شود، کافی است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا فرمول یکدست و آسان برای استفاده به دست آید. این ماسک را برای بیست دقیقه روی مو ها بگذارید و سپس با شامپوی نرم آن را بشویید و بدون خشک شدن مو ها را تمیز کنید.

2- ماسک تقویت کننده رشد مو

برخی از انواع روغن های گیاهی در تقویت رشد مو مؤثر هستند. برای تهیه ماسک روغن، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، سپس ریشه مو را با این مخلوط ماساژ دهید و آن را خوب رها کنید تا اجزای ماسک در امتداد مو توسعه یابد. این ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی مو ها بگذارید، پس از آن با یک شامپوی نرم مو های خود را بشوئید.

3- ماسکی که از خشکی مو مراقبت می کند

برای تهیه ماسکی که به مرطوب کردن مو های خشک و تغذیه عمیق آن کمک می کند، توصیه می شود یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک فنجان کوچک روغن زیتون یا روغن آووکادو را مخلوط کنید. ابتدا تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس به آرامی روغن گیاهی را اضافه کنید تا مخلوطی شبیه به سس مایونز به دست آید. قبل از شستن مو ها با شامپوی نرم کننده، 30 دقیقه طول و انتهای مو را بمالید.

4- ماسکی که از مو های چرب مراقبت می کند

مو های چرب به موادی نیاز دارند که ترشحات روغنی آن را کاهش دهد، مهمترین آنها: خاک سبز، آب لیمو و روغن علف لیمو است. برای تهیه ماسک حاوی این مواد، توصیه می شود 6 قاشق غذاخوری پودر خاک سبز را به 5 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط شده با چند قطره آب لیمو اضافه کنید، سپس آن را مخلوط کنید تا قبل از افزودن 4 قطره روغن علف لیمو به فرمول یکدست برسید. این ماسک به مدت بیست دقیقه قبل از شستشو با آب تازه به ریشه و انتهای مو اعمال می شود.

5- ماسکی که از مو های فر مراقبت می کند

مو های مجعد به موادی مانند آووکادو و روغن نارگیل نیاز دارند که آن را تغذیه کنند. برای تهیه ماسکی که از آن مراقبت می کند، کافی است یک آووکادوی رسیده را له کرده و بعد از کمی گرم شدن آن را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود که قبل از 30 دقیقه به طول مو ها زده می شود، سپس آن را با شامپوی نرم بشویید.

6- ماسک تقویت کننده درخشندگی مو

ماست به افزایش درخشندگی مو کمک می کند، اما هنگامی که با تخم مرغ مخلوط می شود، اثر تقویت کننده آن روی مو ها افزایش می یابد. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. این ماسک را به طول مو ها بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند تا خوب شسته شود و سپس با شامپوی نرم کننده بشویید.

7- ماسک مخصوص مو های آسیب دیده

مو های بی جان نیاز به درمان تغذیه کننده و ترمیم کننده با موادی مانند شیر نارگیل و عسل دارد. برای تهیه این ماسک، کافی است 3 قاشق غذاخوری شیر نارگیل و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، مو ها را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حدود بیست دقیقه قبل از شستن با یک شامپوی نرم کننده بماند.

8- ماسک مغذی برای نرم شدن مو ها

برای تهیه ماسک تغذیه کننده و نرم کننده مو کافی است یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام، دو عدد پودر زردچوبه و دو نمک فلفل سیاه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه قبل از شستن مو ها با شامپوی نرم روی مو ها بمالید.

9- ماسک ضد شوره

شوره سر یک مشکل آرایشی بسیار آزاردهنده است، برای خلاص شدن از شر آن، کافی است ماسکی را تهیه کنید که شامل: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری عسل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست است. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی ریشه ها و تار های مو بمالید و سپس آن را با شامپوی نرم کننده بشویید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1902

به "9 ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ماسک خانگی برای مراقبت از مو در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید