6.4 کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران ، شمال آماده بهره برداری شد

به گزارش کد الکترونیک، مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز گفت: 6.4 کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال در محدوده این استان تا 45 روز دیگر زیر بار ترافیکی می رود.

6.4 کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران ، شمال آماده بهره برداری شد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از ایرنا، امیر بهمنی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران - شمال در البرز گفت: بر این اساس تونل شرقی این پروژه به طول 6.4 کیلومتر از پیچ سرهنگ تا پل زنگوله آماده بهره برداری شد.

وی ادامه داد: این آزاد راه پروژه ملی بوده و تاثیر قابل ملاحظه ای در تسهیل عبور و مرور و امنیت سفر های هموطنان خواهد داشت، بنابراین تمام توان برای برطرف موانع اجرایی جهت تسریع در عملیات عمرانی آن بکار بسته شده است.

راستا آزادراه تهران - شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت آغاز و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور نموده و سپس به وسیله تونل بلند تالون به طول چهارهزار و 970 متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن 32 کیلومتر است، باعث می گردد راستا فعلی تهران-کرج-چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاه تر گردد.

این راستا در ادامه به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1898

به "6.4 کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران ، شمال آماده بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6.4 کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران ، شمال آماده بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید