10 بازی شبیه گاد آو وار که می توانید تا زمان عرضه رگناروک تجربه کنید

به گزارش کد الکترونیک، هرچند مدتی است که تاریخ عرضه بازی گاد آو وار رگناروک معین شده است اما هنوز تا انتشار آن فاصله ای چندماهه داریم. به همین دلیل ممکن است بخواهید در این فرصت به تجربه بازی هایی بپردازید که بتوانند این خلأ را پر نمایند. این بازی ها یا در گیم پلی یا در مضامین داستانی و ساختار شباهت هایی به گاد آو وار دارند.

10 بازی شبیه گاد آو وار که می توانید تا زمان عرضه رگناروک تجربه کنید

هیچ کمبودی در بازی هایی وجود ندارد که می توانند به طور بالقوه به پرکردن این خلأ یاری نمایند اما به نظر می رسد که بسیاری از هواداران گاد آو وار در پی چیزی هستند که تا حد ممکن به یک بازی نو گاد آو وار نزدیک باشد. ناگفته نماند که بازنگری گاد آو وار به وسیله استودیو سانتا مونیکا در سال 2018 از آن دست بازی هایی است که زیاد و همواره در صنعت دیده نمی شوند اما این بدان معنا نیست که بازی های دیگری وجود ندارند که حداقل برخی از چیزهایی را که به عالی شدن گاد آو وار یا به فارسی خدای جنگ یاری نموده اند، در خود گنجانده باشند.

بازی گاد آو وار رگناروک در تاریخ 18 آبان 1401 برای کنسول های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به معرفی 10 بازی مناسب برای افرادی بپردازیم که در انتظار بازی گاد آو وار رگناروک هستند.

اساسینز کرید والهالا (Assassins Creed Valhalla)

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس و کامپیوترهای شخصی

با توجه به رویکرد نقش آفرینی (Role Playing) بازی های امروزی اساسینز کرید و به خصوص این نسخه، احتمالاً متوجه خواهید شد که بازی کردن اساسینز کرید والهالا برترین راه برای این است که انتظار برای رگناروک را کمی قابل تحمل تر کنید. در بیان ساده، احساسی که دنیای وایکینگ اساسینز کرید والهالا می تواند القا کند، در کنار گاد آو وار رگناروک می تواند ادای احترامی عالی به دنیای زیبا و در عین حال بی رحم اساطیر نورس باشد. والهالا ممکن است شما را در نقش یک جنگجو قرار دهد نه یک خدا اما هر فردی که می خواهد خود را در دنیا خاص اساطیر شمالی رها کند و در عین حال از چند مأموریت جانبی و اصلی و نبردهای تن به تن لذت ببرد، در بازی اساسینز کرید والهالا چیزهایی را برای دوست داشتن پیدا خواهد نمود.

هل بلید: پیشکش سنوئا (Hellblade: Senuas Sacrifice)

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس، نینتندو سوییچ، کامپیوترهای شخصی

در حالی که مقاومت برای تحسین و تمجید از بازی Hellblade: Senuas Sacrifice در هر فرصتی بسیار سخت است اما در هر حال تجربه این بازی پیروز استودیو نینجا تئوری (Ninja Theory) که در سال 2017 میلادی ارزش شد، برای هواداران بازی گاد آو وار ضروری و یک تجربه واجب است. بازی هل بلید شاید فاقد ساختار نیمه دنیا باز (semi open-world)، مکانیک های نقش آفرینی، سیستم مبارزات درگیرنماینده و گستره وسیعی از مأموریت های جانبی گاد آو وار باشد اما محیط الهام گرفته از اساطیر نورس و سلتی، اتمسفر، مبارزات نوبتی و روایت عمیق شخصی در بازی هل بلید: پیشکش سنوئا مطمئناً برای هواداران بازی گاد آو وار مجذوب کننده خواهد بود.

روح سوشیما (Ghost Of Tsushima)

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

باوجود استفاده از محیط سامورایی و ساختار دنیا باز (opne-world) سنتی، واقعاً می توانید این استدلال را بیان کنید که گوست آو سوشیما نزدیک ترین چیزی به یک بازی نو از گاد آو وار است که بدون انتظار برای عرضه بازی گاد آو وا رگناروک می توانید آن را تجربه کنید. در کمترین حالت، این ساخته استودیو ساکر پانچ (Sucker Pundh) که یکی از الماس های صنعت بازی های ویدئویی در سال 2020 بود، همان اکشن درگیرنماینده و پر زدوخورد تن به تن با سلاح سرد را در کنار المان های کوچکی از نقش آفرینی و مأموریت های جانبی مجذوب کننده ارائه می نماید که همگی تعریف نماینده یک تجربه تراز اول از سوی استودیوهای پلی استیشن است. داستان گوست آو سوشیما نیز بسیار مجذوب کننده است، هرچند که نمی توان گفت به اندازه بازی هایی مانند گاد آو وار یا هل بلید روایت محور است. با این حال، این یک نمونه واقعاً استثنایی از طراحی بازی های امروزی است.

متال گیر رایزینگ: انتقام (Metal Gear Rising: Revengeance)

پلتفرم ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، کامپیوترهای شخصی

اگر بازی قبلی گاد آو وار را تجربه نموده اید و اکنون می خواهید از یک مبارزه بی رحم تر و پر از خشونت لذت ببرید، با کمال فروتنی می توانیم متال گیر رایزینگ: انتقام را به عنوان یک بازی عالی برای پرکردن این خلأ خاص معرفی کنیم. هرچند شاید به خاطر قدیمی تر بودن آن دسترسی این بازی در همه کنسول ها راحت نباشد اما اثری است که ارزش تجربه کردن را دارد.

در حالی که در ابتدا بسیاری به دلایل مختلفی در رابطه این بازی به اشتباه افتاده بودند اما زمان نسبت به متال گیر رایزینگ: انتقام مهربان تر بود و نشان داد که با یک شاهکار اکشن روبرو هستیم. تعداد کمی از بازی ها وجود دارند که به شما امکان می دهد استفاده از یک سلاح سرد و مبارزات تن به تن امواج دشمنان کوچک تر را از بین ببرید و هر چیزی را تکه تکه کنید. علاوه بر این، مبارزه با بزرگ ترین غول آخرهای بازی هم حس بسیار خوبی دارد.

لردز آو فالن (Lords of the Fallen)

پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی

بخواهم کاملاً با شما صادق باشم، بازی های شبه سولز دیگری وجود دارند که مسلماً تجربه کلی بهتری را نسبت به لردز آو فالن ارائه می دهند. با این حال، تعداد کمی از آن بازی های شبه سولز، محیط فانتزی تاریک و مبارزاتی خونینی را ارائه می دهند که لردز آو فالن با لذت آن را در مقابل بازیکن قرار می دهد. در واقع، به عنوان یک بازی اکشن نقش آفرینی فانتزی تاریک که پیرامون مبارزه با خدایان است، لردز آو فالن با پیروزیت تعدادی از ویژگی های گاد آو وار را ارائه می نماید. البته، بازی به شدت سخت و تا حدی کم عمق است و از نظر داستان و شخصیت پردازی کمی کمبود دارد، اما این اثر کاملاً می تواند اتمسفر و سبک مبارزات ساختارمند خود را به رخ بکشد.

یاکوزا 0 (Yakuza 0)

پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی

فریب شک و تردید اولیه خود درباره این مورد را نخورید. باوجود تفاوت های آشکار، گاد آو وار 2018 و یاکوزا 0 در واقع از فلسفه های طراحی، مفاهیم داستان سرایی و مکانیک های گیم پلی مشابهی بهره می برند. به هر حال، هر دو بازی دارای محیط های نیمه دنیا باز، انبوهی از فعالیت های جانبی، مبارزات سخت، روایت های حماسی، شخصیت های به یادماندنی و اندازه شگفت انگیزی احساس هستند که به نظر می رسد نشان دهنده عشق و علاقه ای است که توسعه دهندگان در زمان توسعه بازی به آن ها تزریق نموده اند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که دوست داشتن یکی از این بازی ها به معنای دوست داشتن دیگری باشد، اما بسیاری از هواداران گاد آو وار ممکن است از اینکه چگونه عاشق یاکوزا 0 و به طورکلی فرنچایز یاکوزا شده اند، شگفت زده شوند.

پادشاهی آمالور (Kingdoms Of Amalur: Re-Reckoning)

پلتفرم ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، کامپیوترهای شخصی

برای مدتی، بازی پادشاهی آمالور بیشتر به عنوان یک بازی نقش آفرینی کالت معروف بود که در اصل به ورشکستگی استودیو سازنده آن یاری کرد. با این حال، انتشار مجدد بازی با نام کامل Kingdoms Of Amalur: Re-Reckoning در سال 2020 این فرصت را به میلیون ها نفر داد تا این شانس را داشته باشند تا بازی را تجربه نمایند و ببینند که بازی پادشاهی آمالور تا چه اندازه می تواند خاص باشد.

اگر در پی یک بازی نقش آفرینی فانتزی و بزرگ هستید که مبارزات پویا و مأموریت های زیادی داشته باشد، بازی Kingdoms Of Amalur: Re-Reckoning همه این ها و چیزهای بسیاری دیگری را ارائه می نماید. البته سبک و سیاق بازی پادشاهی آمالور کمی متفاوت تر از آن چیزی است که در بازی خدای جنگ پیدا خواهید کرد، اما این بازی مناسب آن موقع هایی است که فقط می خواهید خود را در یک ماجراجویی بزرگ فانتزی غرق کنید.

جنگ ستارگان جدای: محفل سرنگون شده (Star Wars Jedi: Fallen Order)

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس، پلی استیشن 5، کامپیوترهای شخصی

در طول این سال ها هیچ کمبودی در بازی های بسیار خوب جنگ ستارگان وجود نداشته اما جنگ ستارگان جدای: محفل سرنگون شده قطعاً آن بازی خاص جنگ ستارگان است که به کسانی که عاشق بازی خدای جنگ سال 2018 شده اند، توصیه می گردد. به هر حال، هر دو بازی از اشکال اصلاح شده ای از مبارزات سری آثار سولزبورن (ترکیبی از نام بازی های سولز و بلادبورن) به عنوان ستون فقرات گیم پلی برای روایت داستان های عالی خود استفاده می نمایند. در واقع احساس می گردد که برخی از المان های این بازی مستقیماً از برخی از کارهایی که خدای جنگ 2018 به خوبی انجام داده، الهام گرفته شده است. جنگ ستارگان جدای: محفل سرنگون شده به اندازه خدای جنگ حماسی و قطعاً خشن نیست، اما شباهت های ساختاری و طراحی کلی استثنایی آن بسیاری از هواداران بی صبر خدای جنگ را راضی خواهد نمود.

بازی نگهبانان کهکشان (Marvels Guardians of the Galaxy)

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری ایکس و سری اس، کامپیوترهای شخصی

اگر روایت فوق العاده احساسی، ساختار سینمایی و تعاملات فوق العاده شخصیت ها در کنار مبارزات پر زدوخورد، خشونت و لحن تیره تر بازی گاد آو وار شما را جذب خود نموده است، به احتمال زیاد نگهبانان کهکشانِ مارول شاید برترین اثری باشد که در حال حاضر از آن غافل شده و آن را از دست داده اید. در حالی که این بازی یکی از برترین بازی های سال 2021 بود و حتی توانست در فصل جوایز هم عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد و جایزه برترین روایت داستانی را از مراسم گیم اواردز دریافت کند، بازی نگهبانان کهکشان نتوانست انتظارات استودیو و شرکت توسعه دهنده را در زمینه فروش برآورده کند. این جای تأسف دارد زیرا وقتی صحبت از ارائه یک داستان صمیمانه و اغلب شگفت انگیز می گردد که برترین استفاده را از شخصیت های مجذوب کننده انجام داده، بازی های معدودی در حافظه اخیرمان وجود دارند که این کار را بهتر از گاد آو وار و نگهبانان کهکشان انجام داده اند.

طلوع مهاجم مقبره/ سایه مهاجم مقبره (Rise of the Tomb Raider/Shadow of the Tomb Raider)

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سیستم عامل مک، کامپیوترهای شخصی (ویندوز)

همه بازیکنان هوادار تغییراتی که بازنگری (ریبوت) خدای جنگ در سال 2018 اعمال کرد، نبودند اما بسیاری از افراد وجود شخصیت های انسانی تر و سبک و سیاق تازه این بازنگری را نفس تازه ای برای سری بازی خدای جنگ دانستند. اگر در پی بازنگری های دیگری هستید که از مزایای مشابهی بهره مند باشد، پس به احتمال زیاد بازی های اخیر سری معروف توم ریدر یا به فارسی مهاجم مقبره برای شما ساخته شده است.

بازی طلوع مهاجم مقبره عموماً در میان این دو بازی بیش تر تحسین شده است اما هر دو بازی برداشتی بالغ تر، خشن تر و قانع نماینده تر از فرنچایز مهاجم مقبره ارائه می دهند که هواداران قدیمی تر آن سری ممکن است به آن عادت نداشته باشند. اگر در پی چیزی هستید که با لحن خدای جنگ اخیر مطابقت داشته باشد، این دو بازی اکشن ماجراجویی درخشان ممکن است برخی از برترین گزینه های شما باشند.

منبع: Dan of Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2267

به "10 بازی شبیه گاد آو وار که می توانید تا زمان عرضه رگناروک تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی شبیه گاد آو وار که می توانید تا زمان عرضه رگناروک تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید