مشخصات فنی گوشی تاشو سرفیس دو (Surface Duo) لو رفت

به گزارش کد الکترونیک، با توجه به گزارشات اخیر، توانستیم از مشخصات فنی گوشی تاشو سرفیس دو (Surface Duo) تا حدودی مطلع شویم. مایکروسافت اخیرا از لحاظ فنی، سخت مشغول آنالیز گوشی تاشو سرفیس دو است. محصولی که برخلاف گوشی های تاشوی سامسونگ و هواوی، از دو نمایشگر مجزا بهره خواهد برد که به یاری یک لولا بهم متصل شده اند. بنابراین دیگر شاهد یک پنل تاشونده نیستیم.

مشخصات فنی گوشی تاشو سرفیس دو (Surface Duo) لو رفت

با شکل و شمایل ظاهری سرفیس دو که کاملا مطلع هستیم اما در خصوص بدنه باید گفت این گوشی وقتی باز می گردد تنها 4.8 میلی متر ضخامت خواهد داشت و وقتی هم بسته می گردد این میزان به 9.6 میلی متر افزایش پیدا می نماید. علاوه بر این ها، تعیینات فنی این گوشی نیز تا حدودی لو رفت که در ادامه به آن می پردازیم.

سرفیس دو از دو نمایشگر کاملا مشابه با اندازه 5.6 اینچ بهره می برد که نوع پنل بکار رفته در هر دوی آن ها از فناوری AMOLED برخوردار است. وضوح تصویر این نمایشگر 1800 × 1350 پیکسل بر هر اینچ است و متاسفانه حواشی بسیار زیادی در قسمت بالا و پایین آن وجود دارد. سرفیس دو هنگام عرضه به اندروید 10 مجهز خواهد بود اما کمی بعد می تواند اندروید 11 را نیز دریافت کند. همچنین از قلم سرفیس نیز به صورت پیش فرض در این گوشی پشتیبانی می گردد.

سامسونگ مشغول ساخت یک گوشی تاشو مقرون به صرفه است

متاسفانه یکی از بدترین نکات در خصوص این محصول چیپست بکار رفته در آن است. مایکروسافت اگرچه در سال 2020 قصد عرضه این محصول به بازار را دارد اما از پردازنده سال قبل کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 به عنوان قلب تپنده گوشی تاشو خود استفاده خواهد نمود. از نظر میزان فروش، تجربه نشان نداده گوشی هایی که با پردازنده های قدیمی راهی بازار می شوند عملکرد خوبی داشته باشند.

اما مایکروسافت شاید دلیل خوبی برای این کار دارد. در واقع خیلی قبل تر از معرفی اسنپدراگون 865، کار توسعه و طراحی سرفیس دو به خاتمه رسیده بود و از آن موقع تا به امروز مایکروسافت در حال آنالیز کامل این محصول است و به نظر می رسد دیگر نتوانسته فضایی در سرفیس دو برای تعبیه مودم X55 5G پیدا کند. (کوالکام شرکت هایی که از پردازنده اسنپدراگون 865 در محصولات خود استفاده می نمایند را مجاب می نماید این مودم را نیز در گوشی خود تعبیه نمایند).

مایکروسافت با خرید نوکیا و ورود به جهانی گوشی های هوشمند از نظر سخت افزار خوب عمل کرد اما عدم بهره مندی از قدرت نرم افزاری مناسب برای شرکتی که غول نرم افزاری جهان محسوب می گردد باعث شد اکنون حتی اسمی از گوشی های این شرکت نیز شنیده نگردد. به همین خاطر تصمیم گرفت وقتی مجددا وارد این صنعت بسیار شلوغ و پر رقابت می گردد، محصولی را با قابلیت های بسیار خوب راهی بازار کند تا حرف و حدیثی در رابطه با آن وجود نداشته باشد. احتمالا دلیل طولانی شدن فرایند عرضه این گوشی نیز همین باشد.

آنالیز اولیه تبلت سرفیس گو 2 مایکروسافت؛ یک ارتقا جزئی اما هوشمندانه

سرفیس دو 6 گیگابایت رم دارد که به نظر می رسد هنوز هم برای سیستم عامل گوگل مناسب باشد. اما در بازار گوشی های هوشمند، این میزان رم برای گوشی های میان رده مورد استفاده قرار می گیرد. چون پرچم دارها از حداقل 8 گیگابایت رم و حداکثر 16 گیگابایت رم بهره می برند و البته تعدادی گوشی با این تعیینات راهی بازار شده اند مانند پیکسل 4، شیائومی K20 پرو و … اما خب آن ها پرچم دار سال گذشته بودند.

به هر حال مایکروسافت به همراه این 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی هم در نظر گرفته که غیر قابل ارتقا است. یک دوربین در این گوشی وظیفه عکاسی و فیلم برداری را بر عهده خواهد داشت که 11 مگاپیکسلی است و از گگرددگی دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر بهره می برد.

در بخش بایومتریک و امنیت هم شاهد حسگر اثر انگشت هستیم که خب تعیین نشده دقیقا در کدام قسمت و با چه فناوری تعبیه خواهد شد. منبع تغذیه سرفیس دو 3460 میلی آمپر ساعت حجم دارد که به نظر کم می آید. حتی برای یک نمایشگر 5.6 اینچی هم استفاده از چنین باتری شاید مناسب نباشد. تنها پرچم داری که از هر نظر شباهت به این محصول دارد پیکسل 4 است که خب نماینده گوگل از نظر باتری ظاهرا عملکرد بهتری خواهد داشت.

مقایسه سرفیس بوک 3 با مک بوک پرو و دیگر لپ تاپ های هم رده

پشتیبانی از NFC و شارژر بی سیم در این گوشی وجود ندارد و کاربران به اینترنت 5G نیز دسترسی نخواهند داشت. تمام برنامه های از پیش نصب شده مایکروسافت روی این محصول به خوبی برای کار با نمایشگر دوتایی آن بهینه شده اند و کاربر می تواند با کشیدن و رها کردن آن ها بین دو صفحه با آن ها تعامل داشته باشد اما همه برنامه های شخص ثالث هنوز به طور کامل با چنین شکلی از نمایشگر بهینه سازی نشده اند.

اینکه برنامه ای از این قابلیت پشتیبانی کند کاملا به توسعه دهنده بستگی دارد ولی به طور کلی در تبلت هایی که از رابط کاربری متفاوت با گوشی هوشمند بهره می برند دیدیم که تغییر کاربرد برنامه و بهینه سازی آن با رابط کاربری غیر از گوشی چه نتیجه خوبی در پی خواهد داشت. مایکروسافت اگر بخواهد مسائل برنامه در ویندوزفون را مجددا تجربه نکند باید واقعا برای پیشرفت در این بخش سرمایه گذاری کند در غیر این صورت باز هم شاهد شکست این شرکت خواهیم بود.

سرفیس دو به نظر می رسد که برای عرضه به بازار آماده باشد اما مایکروسافت اعلام نموده اواخر سال جاری کاربران می توانند آن را از فروشگاه ها خریداری نمایند. البته برنامه های زمانی ممکن است با توجه به اوضاع بازار تغییر کند.

نظر شما در رابطه با تعیینات فنی گوشی تاشو سرفیس دو چیست؟ آیا این محصول می تواند انتظارات شما را به عنوان یک گوشی هوشمند دو صفحه ای برآورده کند؟

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1153

به "مشخصات فنی گوشی تاشو سرفیس دو (Surface Duo) لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی گوشی تاشو سرفیس دو (Surface Duo) لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید