یونان: رفتار ترکیه در مدیترانه تحریک آمیز است

به گزارش کد الکترونیک به نقل از رسانه یونانی اکاتیمرینی، کریاکاس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان روز دوشنبه آن چه را که او رفتار تحریک آمیز ترکیه در مدیترانه شرقی مطرح نمود، محکوم نمود.

یونان: رفتار ترکیه در مدیترانه تحریک آمیز است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

این مقام یونانی در عین حال باردیگر بر کوشش و حمایت یونان برای از سرگیری گفتگوهای صلح در ارتباط با مسائل قومیتی در قبرس تاکید نمود.

نخست وزیر یونان همچنین با ادامه انتقاد از ترکیه، تقسیم قبرس را تحت عنوان اشغال بخشی از اروپا مطرح کرد که امروزه همزمان با فعالیت های ترکیه بدتر از گذشته ادامه دارد و حاکمیت یونان و قبرس را تحت تاثیر قرار داده است.

میتسوتاکیس همچنین در ادامه ترکیه را متهم به بی ثبات سازی و تضعیف امنیت در مدیترانه کرد و به تغییر کاربری مجموعه ایااصوفیا به مسجد به دستور رئیس جمهور ترکیه نیز واکنش نشان داد و این تصمیم دولت آنکارا را نشان دهنده فاصله بیشتر ترکیه با ارزش های اروپایی دانست.

یونان و ترکیه دو کشوری که دارای اختلافات دیرینه ای هستند، طی چند سال اخیر با افزایش تنش در روابط میان دو کشور روبرو شده اند. مسئله اکتشافات گازی ترکیه در مدیترانه و حمایت آنکارا از جمهوری قبرس شمالی از جمله مهمترین مسائل مورد تنش در روابط ترکیه و یونان به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1165

به "یونان: رفتار ترکیه در مدیترانه تحریک آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: رفتار ترکیه در مدیترانه تحریک آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید