کاربردی ترین ایده های طراحی اتاق نشیمن

به گزارش کد الکترونیک، استفاده از ایده هایی که در منابع آنلاین در خصوص چگونگی طراحی اتاق نشیمن ارائه شده است، می تواند به عنوان راه حلی مناسب برای به کار انداختن قوه تخیل شما در این زمینه باشد. به طور کلی ایده های فراوانی در زمینه طراحی اتاق نشیمن وجود دارد که می توان با الهام دریافت از آن ها، به یک طراحی زیبا دست یافت. اگر فضای اتاق نشیمن به گونه ای نیست که استفاده از آن برای شما خوشایند باشد ،همین حالا دست به کار شوید و نسبت به تغییر دکوراسیون آن اقدام نمایید. شاید بسیاری از افراد در خصوص چگونگی ایجاد این تغییرات اطلاعات کافی در اختیار نداشته باشند. در این جا به بیان نکات کاربردی که می توانند در جهت اجرای یک طراحی خوب مورد استفاده قرار گیرند، می پردازیم.

کاربردی ترین ایده های طراحی اتاق نشیمن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از وسایل در حد احتیاج

به یاد داشته باشید که زیبایی همواره در سادگی است. منظور از سادگی استفاده از یک میز و جایگاه در اتاق نیست. منظور از سادگی آگاهی نسبت به چگونگی به کارگیری استراتژی های طراحی می باشد. در طراحی اتاق نشیمن هرچه وسایل انتخابی ساده تر باشد، نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. انتخاب وسایل ساده به کاهش استرس و ایجاد فضایی آرام در اتاق نشیمن نیز یاری می نماید.

استفاده از رنگ های خنثی

زمانی که صحبت از طراحی اتاق نشیمن به میان می آید، انتخاب رنگ یکی از عوامل مهمی تلقی می گردد که باید مورد توجه قرار گیرد. از آن جایی که نباید سادگی در طراحی را فراموش کنیم، استفاده از طیف رنگی خنثی مانند سفید و بژ از جمله ایده هایی است که می تواند در جهت طراحی اتاق نشیمن به شما یاری کند. استفاده از رنگ های خنثی، هم برای رنگ آمیزی دیوار و هم انتخاب وسایل، صدق می نماید. استفاده از این تکنیک یکی از مهم ترین راهکارهایی است که می توانید در طراحی اتاق نشیمن مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از رنگ های خنثی برای کفپوش

یکی از جنبه های زیبایی در طراحی اتاق نشیمن انتخاب کفپوش مناسب می باشد. برای انتخاب رنگ کفپوش نیز مانند دیوارها بهتر است از رنگ های خنثی استفاده نمایید. این کار باعث می شد دیگر المان ها مانند مبلمان و وسایل تزئینی بیش تر جلب توجه نمایند. اگر قصد استفاده از موکت یا فرش به عنوان کفپوش اتاق نشیمن دارید، از نرم و ساده بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید. توجه داشته باشید که رنگ آن ها نیز با رنگ دیوارها هماهنگی داشته باشد.

ایده های انتخاب وسایل در طراحی داخلی

استفاده از وسایل زاویه دار مانند المان های مستطیلی شکل در طراحی مدرن کاربرد فراوانی دارد. این شاخصه ها می تواند در انتخاب مبلمان، میز غذا خوری و میز قهوه خوری تاثیر گذار باشند. نکته ای که در هنگام انتخاب و استفاده از وسایل باید به آن توجه داشته باشید ایجاد توازن در محیط و تعادل میان قرینگی و بی قرینگی می باشد. برای انجام این کار می توانید از کارهای هنری غالب و یا کوسن های مناسب استفاده نمایید. انتخاب صحیح نقطه کانونی نیز درطراحی اتاق نشیمن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استفاده و ترکیب متریال مختلف

در طراحی مدرن الویت استفاده از چوب می باشد. استفاده از متریال های براق مانند استیل در کنار المان های چوبی که رنگ روشنی دارند نمای زیبایی ایجاد می نماید.

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده از یک روش نورپردازی مناسب نکته کلیدی در ایجاد انرژی مثبت در مکان های مختلف می گردد. به همین خاطر حتی اگر از بهترین ایده ها برای طراحی اتاق نشیمن استفاده نموده باشید اما از نورپردازی مناسب بهره نبرده باشید، زیبایی اتاق به چشم نخواهد آمد. استفاده صحیح از نورپردازی باعث ایجاد محیطی زیبا و آرام بخش می باشد. بهتر است از نور طبیعی و نور مصنوعی در کنار یکدیگر استفاده نموده و تنها به استفاده از نور مصنوعی بسنده نکنید.

در جهت به کارگیری روش نورپردازی صحیح بهتر است از لایه های نورپردازی اطلاعاتی در دست داشته باشید. استفاده از وسایل روشنایی مناسب در طراحی اتاق نشیمن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به طور کلی می توان گفت اطمینان از روش نورپردازی صحیح به حس و حالی که در افراد حاضر در اتاق دارند، بستگی دارد. اگر نورپردازی صحیح باشد، باعث ایجاد فضایی آرام و دنج شده و در نتیجه افراد حاضر حس خوبی خواهند داشت. انتخاب محل صحیح برای نصب وسایل روشنایی از چگونگی تزئین اتاق نشیمن مهم تر می باشد. بنابراین توجه به این نکته را نیز از قلم نیاندازید.

چگونگی تزئین دیوار اتاق نشیمن

تزئین دیوار اتاق نشیمن نقش مهمی در طراحی اتاق نشیمن دارد. بنابراین در نظر داشته باشید که تا قبل از اطمینان از چگونگی تزئین دیوار نسبت به انجام این کار اقدام نکنید. برای تزئین دیوار می توانید از تابلو نقاشی و حتی انواع کاغذ دیواری استفاده نمایید. توجه داشته باشید که وسیله ای که برای تزئین دیوار استفاده می کنید باید با سلیقه و تیپ شخصیتی شما هماهنگی داشته باشد. استفاده از الگوهای جذاب نیز می توانند برای انجام این کار مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از شومینه

ساخت یک شومینه زیبا در اتاق نشیمن یکی از ایده هایی است که در ایجاد نمای خاص کاربرد دارد. استفاده از شومینه باعث ایجاد فضایی دنج شده و می تواند به عنوان یک نقطه کانونی در اتاق نشیمن در نظر گرفته گردد.

انتخاب نقطه کانونی در اتاق نشیمن

انتخاب نقطه کانونی در اتاق نشیمن یکی از عوامل مهم بر شمرده شده و می توان بر اساس آن نسبت به چیدمان سایر وسایل اقدام کرد. هم چنین نقطه کانونی نقطه ای است که پس از ورود به اتاق نشیمن جلب توجه می نماید. به همین خاطر انتخاب این نقطه و انتخاب وسایلی که در نقطه کانونی قرار می گیرند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نکات پایانی

اتاق نشیمن یکی از پرکاربرد ترین قسمت های خانه برشمرده می گردد. از این رو طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و طراحی آن به گونه ای نمایانگر سبک و طراحی کلی خانه می باشد. استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین و الهام دریافت از تصاویر می توانند در جهت اجرای یک طراحی خوب به شما یاری نمایند. در صورت احتیاج می توانید از یک طراح دکوراسیون داخلی نیز یاری بگیرید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 761

به "کاربردی ترین ایده های طراحی اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردی ترین ایده های طراحی اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید