نکات کلیدی در انتخاب و خرید پارچه رومبلی

به گزارش کد الکترونیک، مبلمان تاثیر زیادی در طراحی داخلی دارد . به عنوان مثال، تغییر پارچه مبلمان می تواند ظاهر و حال و هوای کاملا جدیدی را به اتاق نشیمن شما بیاورد. اما با وجود انواع مختلف پارچه رومبلی، انتخاب پارچه ای که مناسب خانه و دکوراسیون شما باشد، می تواند دلهره آور باشد. قبل از خرید پارچه رو مبلی از سایت آداک پریمیوم باید معین کنید که کدام پارچه برای طراحی خانه شما مناسب تر است. برای یاری به شما، در اینجا چند نکته کلیدی برای انتخاب پارچه رومبلی آورده ایم:

نکات کلیدی در انتخاب و خرید پارچه رومبلی

معین بودجه

بودجه شما اولین عاملی است که می تواند استراتژی خرید شما را تحت تاثیر قرار دهد. به یاد داشته باشید که برای دستیابی به عملکرد، زیبایی و راحتی، مبلغ مناسبی را خرج کنید. بعلاوه می توانید قبل از تصمیم گیری در خصوص بودجه، در خصوص هزینه نگهداری هر پارچه تحقیق کنید تا مطمئن شوید که از نتیجه تصمیم خود در دراز مدت راضی خواهید بود. پارچه های رومبلی بسته به کیفیت و ابعاد مبلمان از قیمت بالایی برخوردار هستند. اما این بدان معنا نیست که پارچه های خوب با خواص مطلوب باید گران باشند. تکنولوژی مدرن این امکان را فراهم نموده است که پارچه هایی با کارایی فوق العاده بالا و راحت را با قیمت مناسب تهیه کنید. برای اطمینان از قیمت پارچه رومبلی، مقدار پارچه مورد احتیاج برای روکش کردن مبلمان مورد نظر خود را جستجو کنید و هزینه ها را تخمین بزنید.

به دوام و طول عمر پارچه توجه کنید

دوام و طول عمر دو عامل مهم دیگری هستند که باید هنگام انتخاب و خریو پارچه رومبلی خود در نظر بگیرید. هنگام تصمیم گیری بر اساس دوام، به یاد داشته باشید که الگوهایی که در پارچه بافته می شوند در مقایسه با نمونه هایی که فقط روی آن چاپ شده اند، ماندگاری بالاتری دارند. پارچه هایی با بافت های سفت تر و تعداد نخ های بیشتر نیز از ماندگاری بالایی برخوردارند .

البته، شما بعلاوه باید در نظر داشته باشید که چه کسی از مبل استفاده خواهد نمود و بعلاوه در کجا و چگونه از آن استفاده خواهد شد. به خاطر داشته باشید که دوام پارچه رومبلی بسته به جایی که مبل قرار می گیرد، چه کسی از آن استفاده می نماید و بسیاری از جنبه های دیگر زندگی شما فرق دارد. به طور خلاصه، تصمیم شما باید بر اساس سبک زندگی شما باشد.

محل و نحوه استفاده از مبل را در نظر بگیرید

نحوه استفاده از مبل خود را نیز باید معین کند. آیا آن را در محلی قرار می دهید که مکرراً از مهمانان پذیرایی کنید و مبل ممکن است کثیف گردد؟ یا قرار است در اتاقی استفاده گردد که ترافیک کمتری دارد، مانند دفتر کار خانگی یا اتاق خواب؟

هنگامی که منطقه ای را که قرار است در آن قرار گیرد معین کردید، بعلاوه باید در خصوص ویژگی های متفاوتی که هر پارچه در رابطه با محل قرارگیری مبل ارائه می دهد، بیاموزید . به عنوان مثال، ترکیب های بافتی مانند پشم، انتخاب بهتری برای مبلمان اتاق هایی هستند که به ندرت استفاده می شوند. اگر حیوان خانگی دارید، برترین انتخاب شما یک پارچه نخی صاف است که در صورت لزوم به راحتی شسته می گردد. در همین حال، مواد بادوام مانند ترکیبی از میکروفایبر و کرفس را می توان در اتاق نشیمن و سایر مکان هایی که از مهمانان پذیرایی می کنید استفاده کرد.

با این حال، توجه داشته باشید که پارچه های تیره رنگ به ویژه پارچه های طبیعی مانند پشم هرگز نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرند تا از محو شدن آنها جلوگیری گردد. بنابراین، اگر قصد دارید یک مبل در نزدیکی پنجره یا در اضافه کنید، می توانید مبل هایی را انتخاب کنید که از پارچه مقاوم در برابر محو شدن داشته باشد و یا با سایه روشن تر ساخته شده باشد.

هارمونی پارچه با دکوراسیون داخلی

پارچه مبل هایی که انتخاب می کنید نه تنها باید با دکور، کفپوش و کاغذ دیواری فضا مطابقت داشته باشد، بلکه باید با سبک مبلمانی که پوشش می دهد نیز مطابقت داشته باشد.

بعضی از انواع پارچه ها را می توان برای چیدمان رسمی تر استفاده کرد، در حالی که بعضی دیگر برای اتاق هایی با ظاهر معمولی مناسب هستند. یکی را انتخاب کنید که با روحیه و حال و هوای کلی فضایی که قرار است مبل در آن قرار گیرد، مطابقت داشته باشد.

برای خرید پارچه رومبلی در نظر گرفتن مقیاس الگو نیز لازم است. اطمینان حاصل کنید که الگوها مکمل مقدار مبلمان و بعلاوه وسعت اتاق هستند. مبلمان بزرگ تر و پررنگ تر را در منطقه ها بزرگ تر نگه دارید، در حالی که رنگ های سرد برای منطقه ها کوچک تر انتخاب بهتری هستند. اگر پارچه طرح دار انتخاب می کنید، به مقیاس آن توجه کنید. یک مبلمان در مقیاس بزرگ ممکن است در یک اتاق کوچک بسیار زیاد باشد. فاکتورهای دیگری که در انتخاب پارچه روکش باید در نظر گرفت عبارتند از:

مقاومت در برابر محو شدن: اگر مبل شما در اتاقی باشد که آفتاب زیادی دارد، این مهم خواهد بود.

قالب : در پی پارچه های مقاوم در برابر قالب در منطقه ها با رطوبت بالا باشید.

آلرژی : میکروفایبر برای بعضی از آلرژی ها مفید است زیرا پرز بر جای نمی گذارد و گرد و غبار را جذب نمی نماید.

پارچه ای با رنگ مناسب انتخا کنید

یکی دیگر از ملاحظات اولیه هنگام انتخاب و خرید پارچه رومبلی، رنگ آن است . همانطور که قبلا ذکر شد، تیرگی یا روشنی رنگ باید به محل قرارگیری آن بستگی داشته باشد. بعلاوه باید مطابق با طراحی داخلی شما باشد. معین کنید که آیا می خواهید مبل شما در اتاق ترکیب گردد یا برجسته باشد. اگر دومی را انتخاب کردید، انتخاب یک رنگ پررنگ و دراماتیک برای یک مبل بزرگتر برترین گزینه است. اگر اولی است، پس باید پارچه هایی با رنگ های خنثی و سرد انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که از خود بپرسید که آیا می توانید با انتخاب رنگ خود در دراز مدت زندگی کنید. انتخاب بعضی رنگ ها در دراز مدت می تواند برای ما خسته کننده باشد. در غیر این صورت، سایه های خاکستری و قهوه ای ممکن است گزینه بهتری باشند زیرا با بیشتر اصول طراحی داخلی ترکیب بهتری دارند.

اگر می خواهید مبل خود را با دیوارها هماهنگ کنید، راهی وجود دارد که هر بار که کاغذ دیواری های خود را عوض می کنید احتیاجی به تعویض پارچه مبل نداشته باشید . نکته کلیدی این است که رنگ های خنثی را انتخاب کنید و به سادگی ظاهر مبل را با لوازم جانبی قابل تعویض مانند کوسن ها ترکیب کنید .

برترین پارچه مبل کدام است؟

مهم ترین نکته ای که در انتخاب پارچه مبل که باید به آن توجه کنید، احتیاج شماست. بعد از اینکه تصمیم گرفتید به چه چیزی احتیاج دارید، می توانید معین کنید که کدام یک از انواع پارچه مبل برای شما مناسب است و بر اساس آن ست مبل ها را بخرید. سایت آداک پریمیوم مرجعی معتبر با تنوعی بسیار بالا از انواع پارچه مبلی برترین مرجع برای خرید پارچه رومبلی می باشد.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 8 آذر 1402 بروزرسانی: 8 آذر 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2445

به "نکات کلیدی در انتخاب و خرید پارچه رومبلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی در انتخاب و خرید پارچه رومبلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید