چه جاذبه هایی در اسپانیا را نباید از دست داد؟

به گزارش کد الکترونیک، اسپانیا کشوری است که به دلیل واقع شدن در نزدیکی دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس، از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است و می توان شاهد تلفیقی عالی از فرهنگ های مختلف بود. این عوامل سبب شده این کشور سالانه میزان قابل توجهی از گردشگران خارجی را به خود جذب کند و به عنوان قطب اصلی جذب توریست در دنیا مطرح شود. با معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا با شما هستیم.

چه جاذبه هایی در اسپانیا را نباید از دست داد؟
  • جشنواره گوجه (توماتینا)

توماتینا نام جشنواره ای است که هر ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست در شهر بونل در نزدیکی والنسیا در کشور اسپانیا برگزار می شود. این جشنواره نوعی نزاع خیابانی است که در آن از غذا به عنوان مهمات استفاده می شود! هرساله هزاران نفر از سراسر دنیا به بونل می آیند تا در بزرگترین دعوای غذایی دنیا شرکت کنند. در این جشنواره مردم صد تن گوجه رسیده را در خیابان ها به طرف هم پرت می کنند. تا قبل از سال 2013 بین 40000 تا 50000 نفر به این دعوای گوجه می آمدند که در مقایسه با جمعیت 9000 نفری شهر بونل رقم بسیار بالایی است. از سال 2013 مقامات تصمیم گرفتند تا از طریق فروش بلیط تعداد شرکت کنندگان را کاهش دهند و حالا فقط 20000 نفر آدم خوش شانس فرصت شرکت در این مسابقه غیرعادی اما هیجان انگیز را پیدا می کنند.

  • ساگرادا فامیلیا در بارسلونا

معبد اکسپیاتوری دو لا ساگرادا فامیلیا عجیب ترین کلیسای اروپاست و از این رو نماد مناسبی برای بارسلوناست که خود را شهری متفاوت می بیند. طراحی آن به عهده آنتونی گواد بوده و به دلیل نمادهای الهام گرفته شده از طبیعت و بداعت طرحش شاهکار وی محسوب می شود. در سال 1883، یک سال بعد از اینکه کار ساخت این بنا در مکانی که قبلا یک کلیسای نئو گوتیک در آن قرار داشته آغاز شده بود، کار تکمیل بنا به عهده گواد گذارده شد. او همه چیز را تغییر داد. جالب است بدانید که گواد از قبل برنامه ریزی نکرده بود و کار ساخت را با طرح های بداهه ادامه می داد. این بنا تبدیل به شاهکار وی شد. او مانند زاهدان گوشه نشین، 16 سال تنها در مکان ساخت کلیسا زندگی کرد و در آرامگاه همانجا نیز به خاک سپرده شد. هنگام مرگش فقط یکی از برج های نماد تولد مسیح کامل شده بود اما کار ساخت طبق نقشه های وی پس از جنگ داخلی اسپانیا ادامه پیدا کرد. امروزه از محل کمک های مردمی کار ساخت و تکمیل کلیسا همچنان ادامه دارد.

  • فستیوال هرم انسانی

جشن بسیار زیبای کُن کورس دکستل هر دو سال یک بار در تاراگونای اسپانیا برگزار می شود. هر یک اکتبر در میان، ورزشگاه لو تاراکو و خیابان های تاراگونا شاهد سی و دو تیمی از انسان ها است که سعی دارند با ایستادن بر روی شانه های هم تیمی های خود، بلند ترین هرم انسانی را تشکیل دهند. حتی بچه ها نیز از سن پنج سالگی میتوانند در این مسابقه شرکت کنند. این فستیوال از قرن هجدهم میلادی در اسپانیا برگزار می شود و برای نشان دادن و حفظ پایکوبی سنتی والنسیایی به وجود آمده است. شرکت کنندگان شجاع این مسابقه لباس های روشن به تن می کنند و برای محافظت از کمر هایشان، کمر بندی به نام فایسا به کمرشان می بندند.

  • ورزشگاه نیو کمپ

نیو کمپ یکی از بهترین جاذبه های شهر بارسلون برای ورزش دوستان و دیگر گردشگرانی است که از این شهر دیدن می کنند و ورزشگاه خانگی تیم قوی و برنده لیگ قهرمانان اروپا، تیم بارسلونا است. نیو کمپ با ظرفیت 99.000 نفر بزرگترین ورزشگاه اروپا نیز می باشد. تورهایی که برای بازدید از این ورزشگاه برگزار می شوند بسیار ارزنده هستند، مخصوصا اگر شانس دیدن یکی از مسابقات تیم بارسلونا را پیدا کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 884

به "چه جاذبه هایی در اسپانیا را نباید از دست داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه جاذبه هایی در اسپانیا را نباید از دست داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید