کمی با حال و هوای قلب تپنده چین

به گزارش کد الکترونیک، چین سرزمین رنگارنگی است که راه درازی را از عمق تاریخ طی نموده است تا به امروز رسیده است.

در میان شهرهای معروف و بزرگ این کشور، شانگهای به دلیل جاذبه های بسیار فراوانی که دارد، در دید گردشگران محبوبیت خاصی به دست آورده است. اگر قصد سفر به چین را دارید و این مطلب را مطالعه کنید قطعا از شهر شانگهای بیرون نخواهید رفت. این مطلب به معرفی این شهر زیبا می پردازد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کمی با حال و هوای قلب تپنده چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شانگهای به جمعیت زیاد و شلوغیش معروف است. البته آسمانخراش هایش هم بسیار بی نظیر هستند و شهری مدرن محسوب می گردد که در زبان چینی بر فراز دریا معنا می دهد. شانگهای در منتهی الیه شرقی کشور چین در اقیانوس آرام قرار گرفته است که در بین گردشگران به قلب تپنده پیشرفت چین معروف است.

در مدت یک دهه، شانگهای به نماد زندگی قرن 21 در چین تبدیل شده و به خاطر شباهتش به شهرهای پیشرفته دنیا، نیویورک شرق لقب گرفته است. شانگهای مدرن ترین شهر چین بوده و بیش از سایر شهرهای این کشور حال و هوای غربی دارد. همچنین یکی از بزرگ ترین بنادر دنیا و مهم ترین بندر نیز چین به شمار می رود. درواقع شانگهای از شهرهای مهم صنعتی و بازرگانی این کشور محسوب می گردد.

شانگهای شهری 24 ساعته است که در تمام طول شبانه روز، روح زندگی در آن جریان دارد و با سرعتی بالا و بدون وقفه به سمت آینده حرکت می نماید.

اگر اهل رستوران گردی و تفریح هستید باید بگوییم بهترین آنها در شانگهای پیدا می گردد. از نظر گردشگران این شهر با شهرهای دیگر چین تفاوت دارد چرا که در آن فرهنگ غنی چینی با دنیای مدرن امروز عجین شده و به اوج خود رسیده است. در این شهر آسمانخراش های زیبا در کنار معماری کلاسیک و معابد باستانی، خودنمایی می نماید. جاذبه های شانگهای ترکیبی از آثار تاریخی و معماری باستانی می باشد

با وجود اینکه شانگهای یک شهر مدرن و توسعه یافته است، اما بسیاری از مردم این شهر هنوز در آن، زندگی سنتی می نمایند. بسیاری از آداب و رسوم قدیمی در این شهر همچنان زنده است. جشنواره ها و آیین های کهن شانگهای به قوت خود باقی است.

آب و هوای شهر معتدل و مرطوب است و تغییرات چهار فصل سال در آن کاملا محسوس است. گرم ترین ماه های شانگهای، مرداد و شهریور و سردترین زمان سال، بهمن و اسفند است. فروردین تا خرداد و مهرماه تا آخرین روز آبان، بهترین فصل سفر به شانگهای است.

غذاهای شگفت انگیز شانگهای

شانگهایی منویی از غذاهای متنوع چینی را پیش رویتان قرار می دهد. موقعیت جغرافیایی این شهر طعم های تازه و خوب را به غذاهای این شهر ارزانی داشته است. یانگ تسه که در شمال شانگهای واقع است و همچنین زمین های حاصل خیز اطراف، باعث شده است غذاهای شانگهای با سایر شهرهای چین متفاوت باشد. در شانگهای باید ماهی را با چاشنی های لذیذ و ظرافت پخت و پز محلی میل نمود.

مقدار غذاهای شانگهای زیاد نیست، اما به زیبایی تزیین شده و بسیار خوشمزه است. مردم شانگهای طعم شیرین را بیشتر از سایر طعم ها دوست دارند، پس از خوردن شیرینی در طول سفر غافل نشوید.

بشقاب ماهی دودی در شانگهای از غذاهای محبوب محلی به حساب می آید. البته آشپزی شانگهای مانند آشپزی متداول چین پر از موجودات عجیب و غریب است پس یادتان باشد غذاهایی را سفارش دهید که محتویات داخلش را بشناسید. نودل از غذاهای خوشمزه و معروف چینی است که به اندازه عمر فرهنگ این ملت سابقه دارد.

یونگجان نودل مخصوص شانگهای است که با رشته فرنگی، روغن معطر و پیازچه تهیه می گردد. در بازدید خود از شهر شانگهای سعی کنید انواع غذاهای محلی این شهر را از جمله ماهی هویین امتحان کنید.

غذاهای حلال

چین دارای تنوع غذایی بسیار بالایی است و تقریبا بسیاری از آنها به ذائقه ایرانی ها خوش نمی آید. از طرفی از لحاظ شرعی نیز بسیاری از آنها قابل قبول نیستند. به همین خاطر بیشتر کسانی که به این کشور مسافرت می نمایند تنها از غذاهای حلال استفاده می نماید. بنابراین به منظور صرف غذا می توانید به رستوران های مخصوص مسلمانان بروید که غذاهای حلال ارائه می دهند.

Qing Mej Ju رستورانی است که به سوپ گوشت گوسفندی است.

Sai Liang Mu Restaurant هم کباب گوشت گوسفندی را با طعم و ظاهری باسلیقه به شما ارائه می نماید. کباب شیشلیک، گوشت گوسفند کباب شده و ران آن همراه با جوجه کباب آن ارزش امتحان کردن را دارد.

Hong Chong Xing Mutton Hot Pot از سال 1891 تا امروز به فعالیت خود ادامه داده و کباب هایش از شهرت خاصی برخوردار است.

اگر هم هوس غذای ایرانی کردید به رستوران شیراز بروید. این رستوران با طبخ انواع کباب ها و غذاهای ایرانی دیگر پذیرای هموطنان است.

فرصت ناب خرید

شهر شانگهای به بهشت خرید یا پاریس شرق معروف است. خرید بخش خاطره انگیزی از هر سفر است. بنابراین اگر به چین سفر می کنید، فرصت بازدید و خرید از این شهر را از دست ندهید.

خیابان نانجینگ رود (Nanjing Road) از خیابان های مهم تجاری و توریستی شانگهای و شبیه شانزه لیزه پاریس یا خیابان پنجم نیویورک است. این خیابان تلاشی جهت تبدیل و بازسازی جاده نانجینگ کهن چین به خیابانی مدرن است و از جمله مراکز درجه یک خرید در شانگهای و چین به شمار می رود.

از دیگر خیابان های معروف شانگهای می توان به خیابان Huaihai اشاره نمود که به ظرافت و ریزه کاری هایش معروف است و مارک های بین المللی در آن شعبه های متعددی دارند. در این خیابان از دیدن مراکز خرید Parkson و مرکز خرید و مد Maison غافل نشوید که اعتبار این خیابان به مراکز یادشده است. همچنین برای خرید لباس های ارزان قیمت می توانید به فروشگاه های خیابان Hong Kong مرکز خرید Dimei و Xiang Yang Road سر بزنید.

خیابان North Sichuan مرکزی است که کالاهای ارزان قیمت را به بازدیدنمایندگان ارائه می نماید و از نخستین انتخاب مردم شانگهای است.

مرکز IFC یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در سراسر چین به حساب می آید. در این مرکز می توان انواع برندهای لوکس را به همراه غذاهای خوشمزه و دلفریب کشف کرد.

سوغات ابریشمی

ابریشم از بهترین و اصلی ترین محصولات چین است که به عنوان گران قیمت ترین سوغات چین شهرت دارد. از این رو بهترین محل برای دیدن و خرید ابریشم کارخانه های شانگهای می باشند

کارخانه های ابریشم سازی شانگهای از جاذبه های توریستی این شهر به شمار می روند و سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید به این اماکن می روند.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 461

به "کمی با حال و هوای قلب تپنده چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمی با حال و هوای قلب تپنده چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید