چرا رهبران دنیا از دادن DNA به پوتین خودداری کردند

به گزارش کد الکترونیک، اگر آنچنانکه می گویند دانایی توانایی باشد، دانستن اسرار مخفی در DNA یک فرد می تواند سلاحی قدرتمند باشد و شاید به همین این علت رهبران فرانسه و آلمان در ملاقات های اخیرشان با ولادیمیر پوتین از دادن آزمایش کرونا با کیت های روسی خودداری کردند.

چرا رهبران دنیا از دادن DNA به پوتین خودداری کردند

به گزارش همشهری به نقل از آسوشیتدپرس اولاف شولتس، صدراعظم از انجام آزمایش PCR کرونا با کیت روسی خودداری کرد و امانوئل مکرون نیز ظاهرا بعضی از شرایط ضروری ملاقات با ولادیمیر پوتین را نپذیرفت و این فرض مطرح شد که او حاضر نمونه برداری برای آزمایش کرونا بوسیله میزبانان روسی اش نشده است.

با توجه به اینکه هیچکدام از این دو رهبر مخالفتی با اقدامات مقابله با کرونا ندارند، این فرضیه مطرح شده است که هدف آن ها جلوگیری از دسترسی روس ها به مواد ژنتیکی یا به اصطلاح DNA شان بوده است.

در جهانی حساس امنیت ملی و خرابکاری بین المللی، قدرت های جهانی همواره در پی به دست آوردن امتیاز هستند و جبهه های نو مبارزه در این جهان به امور غیرملموس هم کشیده می گردد.

کارشناسان اطلاعاتی می گویند دانش ژنتیکی ممکن است روزی به یکی از سلاح ها در این مبارزه بدل گردد.

از DNA چه اطلاعاتی می توان به دست آورد؟

DNA درون هر سلول بدن وجود دارد و می توان با روش های گوناگون آن را استخراج کرد: از جمله در نمونه برداری از بینی که برای آزمایش کرونا انجام می گردد، گرچه هدف شناسایی ماده ژنتیکی از نوع RNA کروناویروس است، اما می توان ماده ژنتیکی سلول های انسانی که به صورت DNA هست را هم استخراج کرد.

DNA شما حاوی همه دستور هایی است که برای زنده ماندن و رشد کردن به آن ها احتیاج دارید. DNA هر شخصی منحصربه فرد است و بر اساس آن می توان نیاکان و بستگان او را شناسایی کرد.

بعلاوه با آنالیز DNA می توان پی برد که فرد به چه بیماری های ژنتیکی مبتلا است یا زمینه ژنتیکی دچار شدن به چه بیماری هایی را دارد.

DNA در پزشکی قانونی برای ارتباط دادن شواهد به دست آمده در محل یک جنایت به یک فرد یا تبرئه کردن او قابل استفاده است. این فرضیه هم مطرح شده است که با داشتن اطلاعات ژنتیکی یک فرد می تواند سلاح زیستی هدفمندی برای او تهیه کرد.

کارشناسان می گویند با دانش امروزی هنوز استفاده های محدودی از اطلاعات ژنتیکی به دست آمده از DNA می توان انجام داد.

با وجود این ظاهرا سازمان های اطلاعاتی در پی گردآوری چنین اطلاعاتی هستند: در اسناد دیپلماتیک مربوط به دوران ریاست جمهور اوباما که بوسیله سایت ویکی لیکز منتشر شد، از دیپلمات های این کشور در بعضی از کشور های آفریقایی خواسته شده بود تا اثر انگشت، تصویر چهره، DNA و اسکن عنبیه چشم مقامات اصلی و چهره های مهم از جمله رهبران مذهبی و تجاری را به دست آورند.

چند سال پیش هم یک گروه ناشناسی که خودشان پروژه ارنست نامیده بودند، ادعا کردند که DNA گروهی از رهبران جهانی در اجلاس داووس در سوئیس را دزدیده اند.

این گروه اظهار داشت این نمونه ها را به عنوان اقدامی بر ضد سرمایه داری نظارتی یا مراقبتی (رفتار کالاگونه با اطلاعات شخصی افراد) به حراج می گذارند اما این حراج با توجه ملاحظات قانونی به تاخیر افتاد و ظاهرا هیچگاه انجام نشد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2194

به "چرا رهبران دنیا از دادن DNA به پوتین خودداری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رهبران دنیا از دادن DNA به پوتین خودداری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید