پایش آثار و بناهای تاریخی خراسان شمالی در پی بارش شدید باران

به گزارش کد الکترونیک، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از پایش آثار و بناهای تاریخی استان در پی بارش باران در روزهای اخیر اطلاع داد.

پایش آثار و بناهای تاریخی خراسان شمالی در پی بارش شدید باران

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه قبل از بارش ها، پیش بینی و تمهیدات لازم صورت گرفته بود، طی بازدیدهایی که در روزهای اخیر انجام شد، گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به آثار و بناهای تاریخی ناشی از بارش باران دریافت نشده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، با اشاره به آماده باش کامل ادارات و نمایندگی های شهرستان های هشتگانه استان، عنوان نمود: تمام اقدامات حفاظتی در بناهای تاریخی این شهرستان ها صورت گرفته است.

او صیانت و نگهداری از بنا های تاریخی و جلوگیری از تخریب آن ها را از اولویت های این اداره کل به عنوان متولی حفاظت از این آثار برشمرد.

مستوفیان گفت: 743 اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد، 523 اثر تاریخی، 54 اثر طبیعی، 109 اثر ناملموس، 25 اثر منقول تاریخی و 32 پرونده میراث ناملموس نیز با به صورت مشترک در حیطه خراسان ثبت شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1781

به "پایش آثار و بناهای تاریخی خراسان شمالی در پی بارش شدید باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش آثار و بناهای تاریخی خراسان شمالی در پی بارش شدید باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید