پائولو سورنتینو: از مارادونا یاد گرفتم سرسخت باشم

به گزارش کد الکترونیک، تهران (پانا) - پائولو سورنتینو ، کارگردان فیلم دست خدا در جشنواره ونیز از نقش مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در زندگی اش گفت.

پائولو سورنتینو: از مارادونا یاد گرفتم سرسخت باشم

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، پائولو سورنتینو فیلمساز سرشناس ایتالیایی که سال جاری با فیلم دست خدا به جشنواره وهم آمده است، درباره فیلم تازه اش گفت وگو کرد.

سورنتینو در 16 سالگی پدر و مادرش را در یک حادثه آتش سوزی در خانه شان در کوهستان از دست داد. او آن روز به این علت پدر و مادرش را در آن خانه همراهی ننموده بود چون می خواست بازی اسطوره زندگی اش دیگو مارادونا را دیدن کند.

سورنتینو در سن 50 سالگی در دوران کرونا تصمیم گرفت زندگی خود در دوران نوجوانی در شهر ناپل را به فیلم تبدیل کند. حالا اما در جشنواره وهم از پائولو سورنتینو درباره مارادونا و نقشش در زندگی این کارگردان سوال پرسیده شد.

خبرنگار از سورنتینو پرسید: مارادونا جان شما را نجات داد، فیلم اما نشان می دهد مارادونا به اسم کارگردان هم برای شما نقش الگو را ایفا نموده است.

فیلمساز سرشناس ایتالیایی در پاسخ به این پرسش گفت: بله برای من و البته بسیاری از هم نسلان من در شهر ناپل، مارادونا یک الهه و رب النوع شگفت انگیز بود کسی که باوجود همه شرایط علیرغم اینکه بدنش بدن یک ورزشکار نبود و با وجود شرایط فقر شدید اجتماعی تبدیل به چیزی شد که باید می شد.

کارگردان زیبای عظیم اضافه کرد: هیچ شباهت نسبی مستقیمی بین ما و مارادونا نبود با این حال با همه تفاوت ها، پشتکار و سرسختی مارادونا پشتکار من هم بود.

سورنتیو تاکید نمود: من هم می خواستم کارگردان شوم. اگر به گذشته من نگاه کنید هیچ پیش زمینه ای از کارگردانی در خانواده من نبود. من از خانواده ای بودم که در آن کتاب بسیار کم بود و ارتباط بسیار کمی با سینما وجود داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1925

به "پائولو سورنتینو: از مارادونا یاد گرفتم سرسخت باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پائولو سورنتینو: از مارادونا یاد گرفتم سرسخت باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید