تور قطر ارزان: وزیر خارجه قطر امروز به تهران می آید

به گزارش کد الکترونیک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به ایران طی امروز (چهارشنبه) اطلاع داد.

تور قطر ارزان: وزیر خارجه قطر امروز به تهران می آید

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: با توجه به روابط بسیار خوب و رو به توسعه ایران و قطر، در ملاقات مقام قطری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، علاوه بر روابط دوجانبه، موضوعات مورد علاقه در حوزه منطقه ای و بین المللی نیز مورد مصاحبه و گفتگو قرار خواهد گرفت.

این سفر پس از آن صورت می گیرد که هفتم و هشتم تیر ماه قطر میزبان مذاکرات بود. وزرای خارجه دو کشور پس از این مذاکرات تلفنی مصاحبه کردند.

چهارشنبه شب گذشته در تماس تلفنی شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین شرایط مصاحبه های اخیر در دوحه آنالیز شد.

وزیر خارجه قطر به عنوان میزبان این دور از مذاکرات سه جانبه غیر مستقیم (ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا)، فرایند مذاکرات را سازنده و مثبت خواند.

وی با اشاره به ملاقات های جداگانه اش با هیأت های مذاکره کننده، تأکید کرد: قطر ضمن با اهمیت خواندن این مرحله از مذاکرات، در راستا تداوم میزبانی مصاحبه ها تا رسیدن به نتایج مورد نظر جمهوری اسلامی ایران و بازگشت همه طرف ها به تعهدات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر گفت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است.

وی اضافه نمود: تأکید می کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است.

وزیر امور خارجه گفت: مذاکره کننده ارشد ما همیشه با ابتکار عمل و در راستا تحقق توافقی قابل قبول گام بر می دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2244

به "تور قطر ارزان: وزیر خارجه قطر امروز به تهران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: وزیر خارجه قطر امروز به تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید