ورزشگاه آزتیکا مکزیک، ورزشگاه فینال های جام جهانی

به گزارش کد الکترونیک، ورزشگاه آزتیکا مکزیک یکی از ورزشگاه های عظیم جهان است که با استانداردهای اروپایی ساخته شده است. آزتیکا جزو معدود ورزشگاه هایی است که تا به حال دو بار میزبان فینال رقابت های جام جهانی بوده است. اگر دوست دارید ورزشگاه آزتیکا را بیشتر بشناسید با این مقاله از سری مقاله های آشنایی با ورزشگاه خبرنگاران همراه باشید.

ورزشگاه آزتیکا مکزیک، ورزشگاه فینال های جام جهانی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اطلاعات کلیدی

باشگاه: کلاب آمریکا (Club America)

سال تاسیس: 1966

گنجایش: 104.000 جایگاه

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

استادیو آزتیکا (Stadio Azteca) یا ورزشگاه آزتیکا در در دهه 1960 میلادی به منظور پاسخ دادن به استقبال روزافزون تماشاچیان از بازی های تیم باشگاهی کلاب آمریکا و همچنین جهت آماده سازی مکزیک برای برگزاری رقابت های جام جهانی 1970 ساخته شد.

ورزشگاه آزتکا که قرار بود به عنوان پرچمدار ورزشگاه های جام جهانی 1970 معرفی گردد، با آنالیز کامل و مطالعه روی مشهورترین ورزشگاه های مطرح آن موقع اروپا طراحی و ساخته شد. زمینی که برای ساخت ورزشگاه انتخاب شده بود از جنس سنگ های آتش فشانی بود و به همین دلیل ساخت ورزشگاه با مسائل زیادی همراه شد و همین امر باعث شد اتمام آن 4 سال زمان ببرد.

با وجود تمام سختی ها برای ساخت آزتیکا، این ورزشگاه در 29 ماه مه سال 1966 با برگزاری یک بازی بین تیم دو تیم کلاب آمریکا و تورینو ایتالیا (2-2) افتتاح شد.

در طول برگزاری بازی های جام جهانی 1970 ورزشگاه آزتیکا 10 بازی را میزبانی کرد که یکی از بازی های نیمه نهایی و همچنین بازی فینال جز این 10 بازی بودند.

شانزده سال پس از جام جهانی 1970 هم آزتیکا یک بار دیگر میزبان فینال جام جهانی بود تا در کنار ورزشگاه ماراکانا برزیل تنها ورزشگاه هایی باشند که دو بار این افتخار را به دست آورده اند. ورزشگاه آزتیکا برای برگزاری این دوره از رقابت های جام جهانی مورد بهسازی نهاده شد و در طول رقابت ها 9 بازی را میزبانی کرد.

تا سال 1986 ورزشگاه آزتیکا گنجایش بیش از 115.000 تماشاچی را داشت که به دلیل مسائل ایمنی، ظرفیت ورزشگاه به 104,000 نفر کاهش پیدا کرد.

آزتیکا علاوه بر این که ورزشگاه خانگی تیم باشگاهی آمریکا است، عنوان ورزشگاه ملی مکزیک را هم یدک می کشد و بیشتر بازی های تیم ملی مکزیک در این ورزشگاه انجام می گیرند. همچنین در طول سال های گذشته بازی های خانگی تیم های دیگری مثل Cruz Azul و Necaxa هم در این ورزشگاه صورت گرفته است.

راه های دسترسی به ورزشگاه آزتیکا

ورزشگاه آزتیکا در جنوب شهر مکزیکوسیتی و در فاصله 15 کیلومتری از مرکز این شهر تاریخی قرار گرفته است. برای دسترسی به ورزشگاه می توانید از مترو و قطار سبک شهری بهره ببرید. شما باید ابتدا سوار خط 2 مترو شوید و تا ایستگاه آخر که Tasquena نام دارد جهت را ادامه بدهید، در این ایستگاه شما باید بلیط دیگری خریداری کنید و سوار قطارهای سبک (tren ligero) بشوید. این قطارها شما را به ورزشگاه می رسانند.

اگر قصد دارید با اتومبیل به سمت ورزشگاه بروید، می توانید با استفاده از خیابان Avenida Tlalpan یا کمربندی Anillo Pereferico خود را به ورزشگاه برسانید. پارکینگ های زیادی در اطراف ورزشگاه قرار دارند، اما مطمئن باشید در صورت رفتن به ورزشگاه با اتوموبیل شخصی، حتما مدتی در ترافیک گرفتار می شوید.

آدرس ورزشگاه به این صورت است: Calzada de Tlalpan 3465, Col. Santa Úrsula Coapa, Distrito Federal 04650

اقامتگاه، رستوران و کافه های نزدیک به ورزشگاه آزتیکا

ناحیه ای که ورزشگاه در آن نهاده شده، بیشتر تحت تصرف ملک های مسکونی قرار گرفته است و بنابراین مراکز تفریحی کمی در آن وجود دارد. بنابراین بهتر است اگر قصد خوردن یا آشامیدن چیزی را دارید این کار را در مرکز شهر انجام بدهید و پس از آن به سمت ورزشگاه بروید.

تقریبا هیچ هتلی در نزدیکی ورزشگاه وجود ندارد. تنها هتلی که از آنجا به ورزشگاه می توانید پیاده روی کنید، Fiesta Inn است که هزینه های اقامت در آن به حدی زیاد است که به نظر می رسد در صورت توانایی اقتصادی برای اقامت در آنجا، مسئله ای برای پرداخت هزینه کرایه تاکسی هم نخواهید داشت.

بلیت بازی های ورزشگاه آزتیکا

بلیت بازی های تیم کلاب آمریکا را می توانید از Ticketmaster یا از گیشه های بلیت فروشی ورزشگاه تهیه کنید. همچنین از آنجایی که آزتیکا گنجایش بسیار بالایی دارد، بلیت بازی های کلاب آمریکا به ندرت به صورت کامل به فروش می رسند، پس شما می توانید در روز برگزاری بازی هم به ورزشگاه مراجعه کنید و بلیت تهیه کنید.

قیمت بلیت ها با تیمی که کلاب آمریکا مقابل آن بازی می نماید، نسبت مستقیم دارد. برای بازی های عادی قیمت بلیت ها از 100 (18/500 تومان) دلار مکزیک شروع می گردد و به 200 دلار مکزیک (37/000 تومان) می رسد. برای بازی های مهم هم معمولا قیمت بلیت ها از 200 دلار مکزیک شروع می گردد و تا 500 دلار مکزیک (92/000تومان) هم می رسد.

تورهای ورزشگاه آزتیکا

تورهای ورزشگاه آزتیکا با همراهی یک راهنما انجام می شوند و در طول آن شما می توانید اتاق کنفرانس، رختکن میزبان، تونل ورود بازیکنان به زمین و نیمکت ها ذخیره را تماشا کنید. این تورها بین روزهای دوشنبه تا آدینه، هر روز از ساعت 10:00 صبح شروع می شوند و تا ساعت 4:00 بعد از ظهر هر نیم ساعت یک تور برگزار می گردد. این برنامه بندی زمانی در روزهای شنبه و یکشنبه بین ساعت 10:00 صبح تا 1:00 بعد از ظهر انجام می گردد.

توجه داشته باشید که قیمت بلیت تور برای هر نفر 80 دلار مکزیک (15/000 تومان) است، هیچ توری در روز برگزاری بازی ها انجام نمی گردد و برای شرکت در تورها نیازی به انجام رزرو نیست.

منبع: کجارو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1819

به "ورزشگاه آزتیکا مکزیک، ورزشگاه فینال های جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه آزتیکا مکزیک، ورزشگاه فینال های جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید