وجود تنها چهار سینما در استان کرمانشاه

به گزارش کد الکترونیک، رئیس حوزه هنری کرمانشاه با اشاره به وجود تنها چهار سینما در استان کرمانشاه گفت : این استان با دو میلیون نفر جمعیت نیازمند ساخت سینما های بیشتری است و امیدواریم بتوانیم تا سرانجام سال کلنگ پردیس سینمایی پیروزی را زمین بزنیم.

وجود تنها چهار سینما در استان کرمانشاه

افشین آزادی رئیس حوزه هنری کرمانشاه، با اشاره به وجود چهار سینما در سطح استان گفت: متاسفانه کرمانشاه علی رغم جمعیت دو میلیون نفری خود تنها چهار سینما دارد که آن ها هم از استاندارد های لازم برخوردار نیستند.

وی اضافه نمود: این تعداد سینما در کرمانشاه که به عنوان قطب غرب کشور شناخته می گردد درحالیست که بر اساس استاندارد ها باید به ازای هر 10 هزار نفر یک سالن سینمایی داشته باشیم و این یعنی باید ده ها سینمای دیگر در کرمانشاه ساخته گردد.

آزادی گفت: متاسفانه از مجموع سینما های کشور 80 درصد آن ها در تهران و 15 درصد دیگر در چهار استان برخوردار متمرکز شده است و سهم 26 استان دیگر کشور از این تعداد تنها پنج درصد است.

وی با اشاره به احتیاج کرمانشاه به ساخت سینما های بیشتر از پیگیری آغاز ساخت پردیس سینمایی پیروزی تا انتها سال اطلاع داد و اضافه نمود: اگر قدری در این زمینه حمایت شویم و ردیف بودجه برای ساخت این سینما اختصاص داده گردد، می توانیم با مشارکت بخش خصوصی تا انتها سال این مجموعه فرهنگی را کنلگ زنی کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه در سایر کلانشهرها، شهرداری ها و شورا های شهر نقش فعالی درساخت سینما دارند، گفت: در کرمانشاه حداقل انتظار ما این است که شهرداری در این زمینه نگاه عایدیی نداشته و یاری کند تا هرچه سریعتر سینما پیروزی کلنگ زنی گردد.

آزادی اشاره ای هم به عایدی های سینما های استان در امسال داشت و اضافه نمود: امسال تا به امروز بیش از دو میلیارد و 350 میلیون تومان بلیت در سینما های استان فروش رفته است .

کد الکترونیک کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2296

به "وجود تنها چهار سینما در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود تنها چهار سینما در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید