وبینار آشنایی با اینترنت اشیا - IOT برگزار می گردد

به گزارش کد الکترونیک، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دانشگاه الزهرا (س)، وبینار آشنایی با اینترنت اشیا - IOT را برگزار می نماید.

وبینار آشنایی با اینترنت اشیا - IOT برگزار می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش باشگاه دانشجویان کد الکترونیک، در مفهوم عام اینترنت اشیا (IoT) شامل هر چیزی است که به اینترنت متصل می گردد. به طور کلی اینترنت اشیاء به مفهومی اشاره دارد که در آن قابلیت اتصال به شبکه و دریافت و ارسال داده ها، به اشیا، سنسورها و ابزار اطرافمان نیز تعمیم می یابد. بر اساس تعریف موسسه مک کنزی، اینترنت اشیاء عبارت است از سنسورها و محرک هایی که به وسیله شبکه به سیستم پردازشی متصل می شوند. چنین سیستمی قادر به پایش و مدیریت شرایط اشیاء متصل شده است.

اینترنت اشیا (IoT) در حقیقت نسخه تکامل یافته فناوری های ماشین به ماشین (M2M) است. IoT فراتر از آنچه پیش تر بود، امکان اتصال تعداد زیادی از دستگاه ها به فضای ابری (Cloud) و مدیریت و جمع آوری داده های آن ها را فراهم می نماید. دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا داده ها را به اشتراک گذاشته و سپس آن ها توسط یک گیت وی IoT یا دستگاه انتهایی دریافت شده و با ارسال داده ها به فضای ابری امکان تجزیه و تحلیل داده ها فراهم می گردد.

در نتیجه اتصال ابزارهای هوشمند و پلتفرم های مدیریتی مبتنی بر آن ها، مفهوم کلی دنیا هوشمند امکان پذیر خواهد نمود. غالب این دستگاه ها بدون دخالت انسان کار می نمایند؛ هر چند افراد می توانند دستور العمل ها را تنظیم و در صورت احتیاج آن ها را تغییر دهند.

وبینار آشنایی با اینترنت اشیا - IOT از سلسله وبینار های ملی CER است که با ارائه مهندس محمد قیصری ـ دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، روز یکشنبه دهم اسفند ساعت 19 الی 21 به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار می گردد.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به شناسه @Alz-IT-Association مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1679

به "وبینار آشنایی با اینترنت اشیا - IOT برگزار می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "وبینار آشنایی با اینترنت اشیا - IOT برگزار می گردد" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار آشنایی با اینترنت اشیا - IOT برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید