هشدار آمریکا به مالزی و سنگاپور درباره تجارت نفتی با ایران

به گزارش کد الکترونیک، یکی از معاونان وزارت خزانه داری آمریکا با اشاره به تشدید فشار تحریم ها علیه ایران، به کشورهای مالزی و سنگاپور درباره روش های گوناگون ایران برای معاملات نفتی هشدار داد.

هشدار آمریکا به مالزی و سنگاپور درباره تجارت نفتی با ایران

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از رویترز، سیگال مندلکر معاون امور تروریسم و اطلاعات اقتصادی وزارت خزانه داری آمریکا در تبادل نظر با کد الکترونیک در سنگاپور بیان کرد واشنگتن به دنبال آن است تا سطح هوشیاری مالزی، سنگاپور و بقیه کشورها را نسبت به تجارت نفتی با ایران و تبعات سرپیچی از تحریم های آمریکا بالا ببرد.

وی تاکید نمود که آمریکا طی هفته گذشته فشارهای شدید بیشتری بر ایران وارد نموده است.

مندلکر اضافه کرد: این خیلی مهم است که این کشورها دید مهمی در خصوص راه هایی داشته باشند که نظام ایران برای فریب جامعه جهانی در ارتباط با ارسال نفت به کار می بندد.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت که در مذاکرات پیش رو با مقامات مالزی، سنگاپور و هند، درباره ریسک های ذاتی تجارت با ایران تبادل نظر خواهد نمود.

او در آخر تاکید نمود که ایالات متحده در حال اعمال فشار حداکثری بر دولت ونزوئلا نیز هست.

چند روز پیش برایان هوک مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا بیان کرد که واشنگتن معافیت های تحریمی ایران را برای هیچ کشوی تمدید نخواهد نمود.

وی درباره تمدید معافیت به هشت کشور برای ادامه خرید نفت از ایران گفت: سیاست آمریکا این است که درصدد اعطای معافیت نفتی بیشتر نیستیم. اعطای معافیت به هشت کشور با هدف جلوگیری از وارد آمدن شوک به بازار جهانی نفت و افزایش شدید قیمت آن بود.

پس از این اظهارات، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد شدید از هوک که مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز می باشد، وی را فردی مبتلا به بیماری مزمن ایران آزاری توصیف کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 329

به "هشدار آمریکا به مالزی و سنگاپور درباره تجارت نفتی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به مالزی و سنگاپور درباره تجارت نفتی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید