نارضایتی آمریکایی ها از تحریم ناکافی بزرگترین تراشه ساز چین

به گزارش کد الکترونیک، دو قانونگذار جمهوریخواه از دولت ترامپ خواستند مقررات جدیدی که برای جلوگیری از دسترسی شرکت تراشه سازی SMIC چین به فناوری آمریکایی تصویب شده اند را تحکیم کند.

نارضایتی آمریکایی ها از تحریم ناکافی بزرگترین تراشه ساز چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سناتور مارکو روبیو و مایکل مک کال، نماینده مجلس بیان کردند شرایط لیست سیاه تجاری وزارت بازرگانی آمریکا به حد کافی سفت و سخت نیست و باید بازنویسی گردد تا نواقص موجود در آن که اجازه می دهد تقریبا همه فروش به شرکت تراشه سازی SMIC بدون محدودیت ادامه پیدا کند و اهداف فزونی نظامی حزب کمونیست چین تامین گردد، بسته گردد. این دو سیاستمدار آمریکایی در نامه خود ابراز نگرانی کردند که بدون تغییر مقررات، پرداختن به تهدید روزافزون متوجه امنیت ملی بی اثر خواهد بود.

وزارت بازرگانی آمریکا در این باره اظهارنظر نکرد اما ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا روز آدینه گفته بود قرار دریافت بزرگترین تراشه ساز چین در این لیست سیاه یک اقدام ضروری بود تا اطمینان حاصل کنیم چین به وسیله شرکت SMIC قادر نخواهد بود به فناوریهای آمریکایی برای دسترسی به فناوری پیشرفته بومی و حمایت از فعالیتهای نظامی بی ثبات کننده خود دست پیدا کند.

قانونگذاران آمریکایی از این که محدودیتهای فعلی تنها شامل فناوری مورد احتیاج برای فراوری نیمه رساناهای 10 نانومتری و کوچکتر از آن می گردد، ابراز نگرانی و اعلام نموده اند به نظر می رسد دولت اجازه داده است SMIC تقریبا به تجهیزات فراوری همه نیمه رساناها دسترسی داشته باشد.

این قانونگذاران اظهار کردند که نگرانند مقررات جدید تنها نمایشی بوده و منافع تجاری را به قیمت امنیت ملی آمریکا در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت SMIC هفته جاری بیان کرد که قرار دریافت در لیست سیاه تجاری آمریکا تاثیر منفی روی فعالیتهای تحقیقات و توسعه این شرکت در زمینه تراشه 10 نانومتری و فناوری پیشرفته تر از آن خواهد داشت اما انتظار ندارد تصمیم آمریکا در کوتاه مدت روی فاینانس و فعالیتهای این شرکت تاثیر منفی بگذارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1553

به "نارضایتی آمریکایی ها از تحریم ناکافی بزرگترین تراشه ساز چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی آمریکایی ها از تحریم ناکافی بزرگترین تراشه ساز چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید