بازسازی کوشک تاریخی وفایی در قم شروع شد

به گزارش کد الکترونیک، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: کوشک تاریخی وفایی در روستای قاضی بالا در بخش سلفچگان از توابع استان قم در حال بازسازی است.

بازسازی کوشک تاریخی وفایی در قم شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، حمید یزدانی امروز سه شنبه 31 تیرماه 99 با اعلام این خبر اضافه نمود: در آخرین جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان، کلیات طرح بازسازی کوشک وفایی مورد تأیید نهاده شد، عملیات بازسازی توسط سرمایهگذار خصوصی انجام می گردد.

او با اشاره به این که مصوب شده سرمایه گذار 200 میلیارد ریال تسهیلات روستایی دریافت کند، اعلام نمود: این بازسازی شامل احیای سقف های فروریخته، اصلاح طاق و قوس ها، بازسازی استخر و... است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم اضافه نمود: مقرر شده مشاور طرح بازسازی، برای تغییر کاربری منبع آب موجود در بنا و همچنین تغییر کاربری طبقه همکف و سایر موارد مطرح شده، جزئیات اجرایی را تهیه و در جلسه بعدی شورای فنی ارائه کند.

او گفت: با توجه به ساختار، تزئینات و مصالح به کار رفته در کوشک وفایی می توان قدمت آن را به اواخر دوره قاجار نسبت داد. این بنا در 22 اردیبهشت 1391 با شماره 30534 در فهرست آثار ملی ایران نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1160

به "بازسازی کوشک تاریخی وفایی در قم شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کوشک تاریخی وفایی در قم شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید