مخالفت آلمان با درخواست فرانسه برای کنار گذاشتن پروژه نورداستریم

به گزارش کد الکترونیک به نقل از خبرگزاری آلمان، برلین در پاسخ به درخواست فرانسه از آلمان برای کنار گذاشتن پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 اعلام نمود که همچنان بر اجرای این پروژه پافشاری می نماید.

مخالفت آلمان با درخواست فرانسه برای کنار گذاشتن پروژه نورداستریم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در همین رابطه، مارتینا فیتز سخنگوی دولت آلمان گفت که موضع دولت این کشور در مورد پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 تغییر ننموده است.

فرانسه دیروز دوشنبه در واکنش به سرنوشت الکسی ناوالنی، منتقد ولادیمیر پوتین و اعتراضات اخیر روسیه، از آلمان خواست تا پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 را کنار بگذارد.

موضع فرانسه در حالی مطرح شده است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز 21 ژانویه بار دیگر بر اجرای این پروژه تأیید نموده بود.

آمریکا و چند کشور اروپایی از جمله لهستان با دیده تردید به این پروژه نگاه نموده و از احتمال وابستگی آلمان و اتحادیه اروپا به گاز روسیه ابراز نگرانی نموده اند.

اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1564

به "مخالفت آلمان با درخواست فرانسه برای کنار گذاشتن پروژه نورداستریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آلمان با درخواست فرانسه برای کنار گذاشتن پروژه نورداستریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید