محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان در زمینه حفاظت از دریای عمان تعامل کردند

به گزارش کد الکترونیک، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: اداره حفاظت محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان در مورد حفاظت از محیط زیست دریای عمان با یکدیگر تعامل کردند.

محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان در زمینه حفاظت از دریای عمان تعامل کردند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش از ، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشرفعلی حسینی در نشست مشترک با مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان که به منظور آنالیز مسائل و معضلات حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین زمینه های همکاری و هماهنگی برگزار گردید، گفت: برقراری تعامل بیشتر بین ارگان های ذیربط در مورد حفاظت از محیط زیست دریایی راه گشای حل معضلات زیست محیطی پهنه های آبی است.

وی گفت: باید ادارات شیلات و حفاظت محیط زیست که از نهاد های مسئول در حوزه دریا هستند با انجام گشت های دریایی مشترک میان یگان های حفاظت محیط زیست دریایی و حفاظت منابع آبزیان شیلات و همچنین بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی این 2 مجموعه نسبت به ساماندهی موضوعات جلوگیری از صید بی رویه آبزیان، عدم بکارگیری ابزار های صید نامناسب و ممانعت از آلودگی دریا اقدامات لازم را بعمل آورند.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن بیان ظرفیت های ارزشمند صید و صیادی و آبزی پروری در آب های دریای عمان و نقش مهم آن در توسعه اشتغالزایی مردم محلی و رونق مالی منطقه، به ضرورت تعامل بیشتر و انجام اقدام مشترک بین ارگان های شیلات و محیط زیست در مورد حفاظت از منابع آبزیان و محیط زیست دریایی و برخورد با صیادان سودجو تاکید نمود.

راهنمایی اله میرمرادزهی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های قابل توجه صیادی و آبزی پروری در آب های منطقه، احتیاج به همکاری بیشتری بین این ارگان ها در مورد رونق فعالیت های مالی مرتبط با شیلات است.

در خاتمه این نشست پس از هم اندیشی و گفتگو در مورد مسائل، مقرر شد گزارشی از مسائل زیست محیطی دریای عمان ناشی از فعالیت های صید و صیادی و راه چاره های پیشنهادی مربوطه با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان تهیه و جهت پیگیری حل معضلات زیست محیطی به معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور طرح در کمیته مشترک سازمان شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست انعکاس داده گردد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 298

به "محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان در زمینه حفاظت از دریای عمان تعامل کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان در زمینه حفاظت از دریای عمان تعامل کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید