لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت اکران آنلاین مستند در سینما حقیقت

به گزارش کد الکترونیک، محسن خانجهانی کارگردان مستند ضمن اشاره به اهمیت اکران آنلاین فیلم های مستند در جشنواره سینماحقیقت بر لزوم استفاده حداکثری از این ظرفیت تأکید کرد.

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت اکران آنلاین مستند در سینما حقیقت

به گزارش گروه فرهنگی کد الکترونیک، محسن خان جهانی کارگردان مستند سینمایی A.B.C.D درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت گفت: من با کلیت برگزاری جشنواره به صورت آنلاین موافق هستم و امیدوارم مسئولان این رویداد سینمایی از این فرصت به وجود آمده استفاده کافی ببرند یعنی به این صورت نباشد که افراد تا یک سقفی بتوانند به تماشای آثار بنشینند و تعدادی تعیین ورودی برای فیلم ها در نظر گرفته شود. چون ما فرصتی برای دیده شدن فیلم های مستند نداریم، اما حالا این فرصت به وجود آمده و نمایش آنلاین آثار مستند یک اتفاق مهم است. پس باید استفاده حداکثری از این فرصت ببریم. یعنی این فرصت را محدود نکنیم.

وی اضافه نمود: حالا که قرار است فیلم ها به صورت آنلاین اکران شوند به نظرم بهتر این است که بدون در نظر دریافت محدودیت، همه بتوانند به آثار دسترسی داشته باشند، چون در این صورت فیلم ها دیده می شوند.

این کارگردان اظهار کرد: به نظرم نباید ترسی از قاچاق فیلم ها وجود داشته باشد، چون اگر قرار باشد فیلمی قاچاق شود حتی با کاهش تعداد یوزر ها هم این اتفاق رخ می دهد. پس می شود از این فرصت به نفع سینمای مستند استفاده کرد. در جشنواره فیلم کوتاه تهران ترس از قاچاق فیلم ها وجود داشت و خیلی از فیلمسازان درخواست صیانت از آثارشان را داشتند، ولی این موضوع در سینمای مستند متفاوت است، چون به هر حال ما با نمایش اینترنتی آثار موافقت کرده ایم و از روز اول می دانستیم این رویداد به صورت اینترنتی برگزار می شود پس حالا باید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که فیلم ها به صورت گسترده دیده شود و این خواسته فیلمسازان مستند است.

وی در خاتمه گفت: اگر به صورت فیزیکی برگزار می شد در بهترین حالت هزار نفر به تماشای آثار در سالن های سینمایی می نشستند، ولی حالا با این شیوه برگزاری افرادی از قلب تهران تا زاهدان در یک لحظه می توانند آثار مستند را ببینند، چون این ارتباط گسترده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1495

به "لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت اکران آنلاین مستند در سینما حقیقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت اکران آنلاین مستند در سینما حقیقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید