عیدی امسال کارمندان دولت چقدر است؟

به گزارش کد الکترونیک، عیدی امسال کارمندان دولت چقدر است؟

عیدی امسال کارمندان دولت چقدر است؟

به نقل از ایسنا، معمولا عیدی کارمندان دولت در پایان بهمن ماه همراه با حقوق به حسابشان واریز می شود. مقدار آن نیز طبق برآوردهای اولیه در بودجه و تصویب نهایی در هیات دولت تعیین می شود.

در آستانه تعیین رقم عیدی سال جاری کارمندان دولت، پیشنهاداتی به دولت مطرح است که از جمله آن پرداخت عیدی سال جاری کارمندان دولت معادل یک ماه حقوق است، در این رابطه باید گفت که عیدی کارمندان دولت از قانون مدیریت خدمات کشوری و ضریب مصوب تبعیت می کند؛ به طوری که بر اساس ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری، مقدار امتیاز عیدی برای هر سال 5000 است که با در نظر گرفتن ضریب حقوق تعیین شده از طریق هیات وزیران مقدار عیدی تعیین می شود.

عیدی کارمندان دولت افزایش پیدا می کند؟

طبق مصوبه هیات وزیران برای سال جاری ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت 3048 ریال است، در این حالت عیدی سال جاری کارمندان دولت برای سال جاری یک میلیون و 524 هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که در برآوردهای اولیه در بودجه 1400 نیز مبلغ عیدی کارمندان دولت حدود یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده بود.

البته این رقم در جریان بررسی های سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی به دلایلی مانند تغییرات حقوقی می تواند متفاوت در هیات دولت به تصویب برسد، به هر صورت عیدی سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان بوده و تکرار آن برای عیدی سال جاری کارمندان دولت بعید است و افزایش آن محتمل خواهد بود.

در سال 1399، گرچه مقدار عیدی در بودجه یک میلیون و 200 هزار تومان پیش بینی شده بود اما در نهایت مصوبه هیات وزیران نشان داد که این رقم به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است که دلیل این تغییر به اعمال فوق العاده 50 درصدی امتیاز قانونی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برمی گشت که در نتیجه بر تغییر ضریب در محاسبات عیدی موثر بود.

برآوردهای ابتدایی در بودجه سال آینده از پرداخت رقم یک میلیون و 650 هزار تومانی در سال 1401 حکایت دارد.

آخرین اخبار اقتصاد کلان را از صفحه اقتصاد کلان کد الکترونیک دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2129

به "عیدی امسال کارمندان دولت چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی امسال کارمندان دولت چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید