طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ نموده ؛ یک غذای ایرانی خوشمزه

به گزارش کد الکترونیک، قاطی پلوها از غذاهای خودمانی و غیر رسمی هستند که برای انتخاب وعده های معمولی روزانه انتخاب مناسبی اند. از معروف ترین و محبوب ترین قاطی پلوها لوبیا پلو است. لوبیا پلو اگه خوب طبخ گردد، یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که حتی می توانید در مهمانی ها و دورهمی های محبت آمیز نیز آن را در کنار یک کاسه ترشی و سالاد شیرازی سرو کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک لوبیا پلو خوش رنگ و طعم را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ نموده ؛ یک غذای ایرانی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ نموده

  • برنج چهار پیمانه
  • لوبیا سبز خرد شده سه پیمانه
  • گوشت چرخ نموده 400 گرم
  • پیاز میانه سه عدد
  • رب گوجه فرنگی پنج قاشق غذاخوری
  • روغن به میزان لازم
  • ادویه پلویی به میزان لازم
  • نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه لوبیا پلو خوشمزه با گوشت چرخ نموده

مرحله اول

لوبیا پلو هم مانند عدس پلو از آن غذاهای ایرانی خوشمزه ای است که حسابی پرطرفدار است و ترکیب آن با ماست همزده سون، ترشی لیته یا سالاد شیرازی فراموش نشدنی است. برای تهیه این قاطی پلوی محبوب ابتدا باید چهار پیمانه برنج را با آب بشویید و برای مدتی کنار بگذارید تا خیس بخورد. سپس لوبیا سبز را خرد نموده و با آب و میزان کمی نمک روی حرارت قرار دهید تا کاملا پخته گردد.

مرحله دوم

در این مرحله یک ماهیتابه نچسب بردارید و پیاز ها را خرد کنید و داخل آن بریزید و در کمی روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید؛ لازم نیست به قدری تفت دهید تا پیاز ترد و حالت چیپسی شوند. لوبیاهای پخته شده را آبکش نموده و به پیاز داغ اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم

بعد از حدود پنج دقیقه گوشت چرخ نموده را به لوبیا اضافه کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید تا با پیاز و لوبیاها مخلوط شده و خوب تفت داده گردد. شما بعلاوه می توانید به جای گوشت چرخ نموده از گوشت تکه ای گوسفندی نیز در این دستورالعمل بهره ببرید. گوشت های تکه ای را نیز در همین مرحله باید اضافه کنید و با سایر مواد در ماهیتابه تفت دهید.

مرحله چهارم

در یک تابه به صورت جداگانه رب گوجه را با میزانی روغن، نمک، فلفل و دارچین تفت دهید و به مواد لوبیا اضافه کنید. برای پخت این غذا می توانید از رب گوجه فرنگی خانگی بهره ببرید تا رنگ و طعم بهتری به خود بگیرد. سپس رب گوجه فرنگی تفت داده شده را به مایه لوبیا پلوی خود اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کامل با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

یک قابلمه بردارید و برنجی که برای حدودا یک ساعت خیس خورده شده را با کمی نمک و روغن روی حرارت میانه گاز قرار دهید تا به مدت یک ربع تا بیست دقیقه بجوشد و قد بکشد. زمانی که برنج شما نیم پز شد آن را آبکش کنید و اجازه دهید تمام آب آن کشیده گردد.

مرحله ششم

سپس کف قابلمه را کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد علاقه تان را کف قابلمه بچینید؛ شما می توانید برای ته دیگ از برگ کاهو، سیب زمینی ورقه ای یا نان لواش بهره ببرید. برنج و مواد لوبیا پلو را مخلوط نموده، داخل قابلمه بریزید. در همین حین که لایه لایه مایه لوبیا پلو را اضافه می کنید، از ادویه پلویی هم در هر لایه بهره ببرید. میزانی بسیار کم روغن لابه لای برنج فراموش نگردد. در انتها، در قابلمه را ببندید تا برنج دم بکشد.

مرحله هفتم

بعد از حدود 20 دقیقه برنج شما دم می کشد و لوبیا پلو آماده است. غذای خوشمزه تان را در ظرفی مناسب سرو نموده و همراه با سالاد یا دورچین مورد علاقتان نوش جان کنید. اگر گیاهخوار هستید نیز می توانید لوبیا پلو را با سویا تهیه کنید و از طعم این غذای اصیل ایرانی لذت ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2277

به "طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ نموده ؛ یک غذای ایرانی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ نموده ؛ یک غذای ایرانی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید