طرز تهیه گل در چمن گیلانی

به گزارش کد الکترونیک، این غذا به علت وجود لوبیا سبز خواص غذایی زیادی از جمله ویتامین K ،C و A دارد. لوبیا فیبر بالایی دارد که برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است.

طرز تهیه گل در چمن گیلانی

گل در چمن یا همان نرگسی یکی از املت های بسیار خوشمزه گیلانی است. لوبیا سبز خواص ضد سرطانی زیادی دارد و برای افسردگی بسیار مناسب است. گل در چمن را می توانید با روش پخت متفاوت و مواد اولیه مختلف با قالب یا داخل تابه تهیه کنید. ما امروز گل در چمن را با لوبیا سبز برای شما آموزش می دهیم. با کد الکترونیک همراه باشید تا طرز تهیه گل در چمن گیلانی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه گل در چمن گیلانی

  • لوبیا سبز 200 گرم
  • سیر 2 حبه
  • گوجه فرنگی 3 عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • زعفران آب نموده 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه گل در چمن گیلانی

مرحله اول

لوبیا را روی تخته برش به صورت درشت خرد کنید و آن ها را روی حرارت میانه قرار دهید تا با کمی آب بپزد. بعد از پختن لوبیا ها آن ها را از صافی رد کنید. سیر را بشویید و پوره کنید. گوجه فرنگی را از وسط نصف کنید و داخل غذاساز بریزید تا کاملا پوره گردد. زعفران را با 2 قاشق غذاخوری آب جوشیده حل کنید و در آن را بگذارید و ظرف را روی کتری قرار دهید تا زعفران رنگ باز کند.

مرحله دوم

در تابه مناسب میزانی روغن بریزید و سیر پوره شده را تفت دهید تا بوی سیر پخش گردد. بعد از تفت دادن سیرها نوبت اضافه کردن گوجه های پوره شده است. گوجه ها را بریزید و بگذارید تا کمی بپزند. سپس تخم مرغ را به تابه اضافه کنید و آن ها را هم بزنید تا با گوجه ها مخلوط و از لختگی خارج گردد.

مرحله سوم

بعد از اینکه مواد با هم ترکیب شدند، نوبت اضافه کردن لوبیا سبزهای از قبل پخته شده است. لوبیا ها را به مواد اضافه کنید و تفت دهید و هم بزنید. بعد از کمی تفت دادن ادویه ها را اضافه کنید و بعد زعفران از قبل دم نموده را داخل مواد بریزید و هم بزنید تا همه مواد به زعفران آغشته گردد. بعد از 2 تا 3 دقیقه زیر شعله را خاموش کنید.

مرحله آخر

بعد از اینکه شعله را خاموش کردید گل در چمن شما آماده است. برای تزیین روی آن می توانید از میزانی گوجه گیلاسی خردشده و جعفری ریزشده بهره ببرید. لیموترش تازه و آبدار هم می توانید در کنار بشقاب سرو قرار دهید و به همراه نان داغ تازه و حتی برنج ایرانی سرو کنید.

اگر به دستورهای غذایی با لوبیا سبز علاقه دارید، خوراک لوبیا بدون گوشت را در مجله ببینید.

نکات کلیدی برای تهیه گل در چمن گیلانی

  • می توانید با زیتون و سیر ترشی و دوغ آن را سرو کنید.
  • از پیاز داخل غذا می توانید استفاده نمایید.
  • به دلخواه میزان سیر را کم و زیاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای غذایی بیشتر، طرز تهیه عدس پلو شکم پر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2229

به "طرز تهیه گل در چمن گیلانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گل در چمن گیلانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید